← Part of TORDERA MATARÓ 2012

Tordera Mataro + extra bicis 12 MAIG 2012

Photo ofTordera Mataro + extra bicis 12 MAIG 2012 Photo ofTordera Mataro + extra bicis 12 MAIG 2012 Photo ofTordera Mataro + extra bicis 12 MAIG 2012

-149 ft
May 13, 2012
May 2012

•   4.5 2 Reviews

near Tordera, Catalunya (España)

Tropa:
Carles, Enric P, Ferran, Lluís F, Albert, Judith, Andreu, Lupe, Jose (5150) i Lluís H.
Recorregut:
Surtida anual organizada per el Centre Atlètic Laietània. Es pot participar a peu o am bicicleta. El recorregut bàsic, el que fan els que van a peu, es de 44 Km. Per al ciclistes hi ha la possibilitat de ampliar-lo en 15 Km més. Entre el avituallament d’Horsavinya i Sant Martí del Montnegre es pot tria un recorregut curt o el recorregut , representat en aquest traçat, més llarg.
En el recorregut curt els dos llocs més difícils son, a la primera part, la pujada a la Ermita de l’Erola i, després de dinar a Vallgorguina, la pujada fins al Mas Nou d’en Pibernat; la pujada no acaba ací, però hi ha una mi ca de descans fins que agafes les ziga-zagues que et fan arribar al avituallament del aigua i las taronges, al coll del Pi de Buac.
Horsavinya i Sant Martí del Montnegre estan a una alçada similar; si tries el camí curt vas fen pujadetes i baixades força entretingudes. El camí alternatiu per bicis, a banda d’afegir 15 Km, et fa baixar mes de 400 m que després tens que recuperar en una forta pujada esposada al sol.
Si tries aquest segon camí has d’estar alerta a les marques, verdes i grogues en aquest tram, perquè hi ha alguns canvis sobtats de direcció. Penso que en un petita part, poc abans d’arribar a Sant Martí del Montnegre, vaig triar algun corriol diferent del previstos per els organitzadors, però seguint-lo no hi ha pèrdua.
Un altre peculiaritat de aquest traçat es que vam fer una petita retallada i, poc abans d’arribar al avituallament de les taronges, vam agafar un corriol que ens va portar fins la creu de Rupit.

• Mindundi01 Apr 22, 2016

Entorn immillorable. La pujada més dura és per descomptat l'Erola, i cal reservar forces per el que vingui després. Després del Rocatell hi ha el tram més tècnic de baixada. Tornant a Sant Martí hi ha un tram llarg de corriol de pujada amb molts esbarzers que fan la punyeta. Després d'aquest tram la resta no és tant complicat.

Val molt la pena fer la versió llarga de la travessa a Mataró, el tram de pujada de Riells a Sant Martí passa per un corriol fantàstic, verd, feréstec i on no s'escolta res més que l'aigua i els animals del bosc.