Tórbole - Lago di Ledro (Sentiero Ponale)

Photo ofTórbole - Lago di Ledro (Sentiero Ponale) Photo ofTórbole - Lago di Ledro (Sentiero Ponale) Photo ofTórbole - Lago di Ledro (Sentiero Ponale)

August 21, 2016
August 2016

•   4.7 1 review

near Linfano, Trentino - Alto Adige (Italia)

Ruta clàssica entre totes les rutes que es poden fer en aquest "paradís del BTT" que és la part Nord del Llac de Garda.

Fins al 1851 els pobles de la vall del Ledro estaven quasi incomunicats. En aquells dies es va inaugurar una nova carretera, impulsada pel ric comerciant local Giacomo Cis, que, no tenint hereus, va voler finançar una ruta, en gran part excavada en la roca dels penya-segat propers al llac. Al 2004, amb l'entrada en funcionament d'una nova carretera, la vella "Ponale" va passar a ser un camí reservat als caminants i ciclistes. El ferm d'asfalt només s'ha conservat en els túnels, havent-se retirat de la resta.

Vaig començar a Torbole, seguint per la via de la riba del llac fins Riva, on comença ja la rampa, de pendent quasi constant, que ens porta fins al Restaurant de la Ponale, punt on la majoria de passejants acaba la seva excursió. Aquesta primera part és molt i molt concorreguda.
Segueixen unes rampes en paella "Le zette de la Ponale", amb bones vistes. Arribem a la nova carretera, que hem de seguir uns 300 m per creuar després el riu i seguir per la seva riba dreta, sense cap complicació d'itinerari i algunes dures rampes (cimentades) fins Pré i després Molina di Ledro.
Finalment, s'arriba al llac de Ledro.

Es pot perfectament donar la volta completa al llac, però la manca de temps em va fer haver de retornar, cosa que vaig fer pel mateix camí que a l'anada.

• Photo of Fra Caceccia
    Fra Caceccia Jul 10, 2022

Di domenica un po’ affollata la prima parte. Fuori stagione o in settimana sicuramente più suggestiva. La prima parte molto panoramica bellissima, dopo nulla di che