Photo ofTorà de Riubregós - Torre de Vallferosa - Serra de Pinós - Capella de Sant Ramon Nonat - Sant Pere Photo ofTorà de Riubregós - Torre de Vallferosa - Serra de Pinós - Capella de Sant Ramon Nonat - Sant Pere Photo ofTorà de Riubregós - Torre de Vallferosa - Serra de Pinós - Capella de Sant Ramon Nonat - Sant Pere

May 5, 2024
May 2024

near Torà de Riubregós, Catalunya (España)

Ruta de Torà de Riubregós a Sant Pere de Castellnou d'Oluges passant per:

Prenem la carretera de Torà fisn al km 9 on agafem la pista que ens durà a
- Torre de Vallferosa (10.5 km) Des de la torre es fa un corriol d'uns 400 m que ens baixa a la pista de bon fer que ens aproparà a Ardèvol i la seva torre (21 km), seguirem fins al santuari de la Mare de Déu de Pinós i d'aquí al punt més alt de la ruta el Pinós (931) (25 km) d'aquí comencen una llarga baixada per la serra de Pinós, passant per Cal Tonic (34,45 km), una nova granja d'animals.
Pel km 35,3, s'agafa una pista a la dreta, tram una mica perdedor, per camps i pistes de poc us, al km 36,80 arribes a un corriol que es pot anar per les dues direccions:
- si s'enfila cap a amunt, per un corriol una mica pedregós arribes a una pista que duu a la carretera.
- si es decideix anar avall es continua un corriol que es fa més a peu que a sobre de la bici, més o neys per un km, s'ha de vigilar el darrer tram que surt a una pista que està molt erosionat per les pluges i la sortida pot ser una mica difícil.
Un cop a la pista, arribar a Castellfollit de Riubregós (39 km) és bon camí. Dinem al poble i continuem camí cap a l'ermita de Marçà (40.7 km).
El cel amenaça pluja i no es qüestió de perdre temps passem per Ivorra , església de Sant Cugat de Ivorra (43,2 km)
- El Portell, la Capella de Sant Ramon Nonat (48,2 km)
- Gospí (51,5 km) on ens enganxa la pluja i ens aixopluguem a un cobert de l'era del poble fins a que passa la tempesta.

Des de Gospí agafem el camí de les Valls, coll de l'Ametlla i camí de Sant Ramon a la Prenyanosa i ja fem camí fins a Castellnou d'Oluges, on tenim el cotxe.