← Part of Serra de l'Obac i Sant Llorenç de Munt

Tomb per la Serra de l'Obac des de Rellinars (#berenjenal)

Photo ofTomb per la Serra de l'Obac des de Rellinars (#berenjenal) Photo ofTomb per la Serra de l'Obac des de Rellinars (#berenjenal) Photo ofTomb per la Serra de l'Obac des de Rellinars (#berenjenal)

May 1, 2013
May 2013

near Rellinars, Catalunya (España)

(Segueix aquest link per a conéixer mes rutes #berenjenal)

Magnifica sortida per senders, corriols i camins estrets que recor les carenes de damunt de Rellinars a la Serra de l'Obac. Les vistes que ens acompanyen durant tot el circuit son impresionants. Diuen que son els camins que usaven els bandolers com en Capablanca.

Sortim de Rellinars resseguint, cap a l'Est, la Riera de Rellinars i el Torrent de la Barbolera per arribar a la falda del Castell de Bócs, una roca inmensa molt rodona i "Montserratina".

Despres d'envoltar-la anem a buscar el Coll de Correu per una pujada de "xiruca i piolet" que hem de fer amb les bicis al coll. Per sort nomes varen ser uns 10 minuts de desnivell molt fort. A dalt del Coll un excursionista de Terrassa ens informa que en aquell punt, en temps preterits, es passaven els correus d'un cosat a l'altre com una posta, d'aqui el nom.

A partir d'alli comencem a carenejar pels senders estrets del cami ral que du a Manresa, i en molts casos sobre roca i amb pendents laterals molt acusats on hem de vigilar per la nostra integritat. A l'inici passem per l'anomenada "caiguda del Tinent", una zona preciosa on el cami es sobre roca.

Pedalem al llarg de la Carena del Cami Ral i la del Panissar. A l'arribar a la part mes al Nord del recorregut, prop de la Roca de Sant Jaume, divisem Montserrat i per l'altra banda el Bages i el Runam del Cogulló, la mega muntanya de residus salins de Sallent.

Enprenem la tornada per mes senders i caminets de 3a en la tònica de tota la sortida per anar a buscar la mai ben ponderada botifarra final de etapa que, en aquest cas, varem fer a Ca la Pepa de Rellinars.

Patrick, l'Oriol, Guillem i Marcel.