Tomb de la Llacuna al santuari de Collbas

Photo ofTomb de la Llacuna al santuari de Collbas Photo ofTomb de la Llacuna al santuari de Collbas Photo ofTomb de la Llacuna al santuari de Collbas

August 10, 2014
August 2014

near La Llacuna, Catalunya (España)

Ruta per camins de l'Anoia amb alguna trialera i descens que m'han fet baixar de la bicicleta. Els paisatges són impressionants, com en totes les de l'Anoia.

La ruta és un "poti-poti" de rutes a fi de treure'n una fiable fins a arribar a Collbas. Tret del tram de Collbas a Montbui, la resta és ben ciclable, si bé és força exigent pels canvis de ritme.

Sortida des de la Llacuna en direcció a Sant Antoni de les Vilates i la font del Pla Novell. Per darrera Rofes, es puja cap als massos de les Cases Altes, actualment abandonats, i s'agafa la pista de baixada al castell d'Orpí, que mereix una foto. Des del castell, s'agafa la carretera fins a l'entrada a Carme, en què es tomba per l'urbanització seguint la senyalització de Collbas. Aviat s'acaba la pista i comença el camí de terra. Des de Collbas, es puja lleugerament i es va a buscar Santa Margarida de Montbui (el nucli antic) per la part de darrera. Des d'allà, s'agafa el camí vell de la Llacuna, que passa per davant de la Censada, el coll de la Portella, Miralles, la Múnia i arriba a la creu del Pla, ja a la Llacuna.

PictographRuins Altitude 2,156 ft

Les cases altes

Un parell de massos en desús, adalt de la Serra de Fontfregrona, a la Llacuna.

Santuari de Collbas

El santuari de Collbàs es troba al municipi de Carme, a l’Anoia. Està situat a un paratge conegut popularment com a coll de la Llentilla o Llentia. Del santuari hi ha referències documentades des de 1318, però el seu aspecte actual és fruit de les reformes dels segles XVI i XVIII. Segurament no el podreu visitar ja que normalment és tancat, llevat per l’Aplec del Dilluns de Pasqua de Resurrecció.

PictographInformation point Altitude 1,314 ft

Santa Margarida de Montbui

El municipi de Santa Margarida de Montbui té una superfície de 27,60 km², i s'estén pel centre de la conca d'Òdena, per l'extrem dret del riu Anoia. La muntanya més alta, la Tossa de Montbui. El cim d'aquesta és un excel·lent mirador des d'on es pot contemplar tota la conca d'Òdena. Al capdamunt s'hi troba l'església romànica de Santa Maria i el Castell de Montbui. El relleu del municipi és suau en general, encara que té zones més elevades al vessant sud occidental del municipi. Aquest municipi rep moltes influències de la capital de comarca Igualada, amb la que delimita pel nord.