طالقان پایین طالقان

September 4, 2020
September 2020

near Ţāleqān, Alborz (Iran)

مسیری زیبا وسبز با رودخانه ایی که درکنارتان شماراهمراهی خواهد کرد
بیشک این مسیر را میتوان با بهترینها دریک رده جا جاداد
ابتدای مسیر، اب پشت دریاچه سد با زیبایی هرچه تمامتر به لنزدوربین عکاسی تان خیره میشود وپیچ وتابهای جاده شما را به چشم اندازهای بینظیری هدایت میکند وهرچقدربه جلوتر میروید سدعظیم خاکی طالقان که ازرودخانه شاهرود ابگیری میشود خودرا نمایان میکند ووقتی سدراپشت سر میگذارید رودخانه پشت سدهمراه شما میشودوهرچقدر به جاوترمیرویدباغات میوه وگردودلفریبی بیشتری باخودبه همراه می اورد وازرکابزدن دراین منطقه سبز دراین وقت سال خسته نخواهید شد
با پشت سر گذاشتن باغها ، چندپیچ شما را به بالای رودخانه هدایت میکند وپس از گذشت چندکیلومتر طبیعت رنگ دیگری به خودمیگیرد واینجا رنگها حرف دیگری میزنند وارام ارام اوج میگیرد وازان اوج روستاهایی که سبز شان ازهرسبزی سبزتراست خودرا به شما نشان میدهد وسپس شیب تندی شمارا به عمق دره میبرد وباز رودخانه که باصدای دلنشینش برای شما اهنگی دلتشین مینوازد ودراینجاست که من حسرت میخورم که چرا وسایل کمپینگ خودرا نیاوردم تا شبی درکنار رودخانه سپری کنم