The Frig Valley MTB Tour 08 MAY 2011

May 9, 2011
May 2011

near Demirli, Afyonkarahisar (Türkiye)

Second Day, İkinci Gün. Alicem AKTAŞ and Oğuzhan ÖZALTIN. Afyonkarahisar, TURKEY.

Afyonkarahisar Doğa Sporları Kulübü'nün (AFDOS)misafiri olarak 07-08 Mayıs 2011 tarihinde Frig Vadisi Bisiklet Turuna katıldım. Başta Alicem AKTAŞ olmak üzere bütün AFDOS üyelerine, İstanbul, İzmir, Eskişehir, Bursa ve Sultandağı'ndan tura katılan yaklaşık 100 kişiye sonsuz teşekkürler.

Tur boyunca iklim koşulları ve coğrafya dağ bisikleti için oldukça konforluydu. Geceyi, "Ayazini" adlı antik ve mistik bir mekanda, uyku tulumlarımızda geçirdik. Katılımcılar ve ev sahipleri misafirperverdi.

Frig yerleşimlerinin yer aldığı vadiler Afyon, Uşak ve Kütahya illerine yayılmış, 400 kilometrekarelik geniş bir coğrafyanın parçası. Kapadokya'ya benzeyen jeomorfolojik yapıya oyulmuş yapılar ve yerleşimler, Kapadokya'ya kıyasla millattan sonraki dönemlerde dini amaçlı olarak daha az kullanılmışlar.

Rota boyunca tarih öncesi dönemden günümüze doğru pek çok medeniyeti aynı yerleşkede ve iç içe görmek mümkün. Yerleşimlere, insan kaynaklı baskı oldukça yüksek düzeyde. Yapılar, günlük ihtiyaçların yanı sıra defineciler tarafından da tüketiliyor. Pek çok anıt dinamitle tahrip edilmiş.

Rota, asfaltta ve toprak yollarda birlikte planlama seçeneği sunduğundan farklı bisiklet ilgi gruplarına aynı anda büyük turlar düzenleme kapasitesine sahip.

Yöre hakkında http://www.frigvadisi.org adlı sitede güncel bilgilere ulaşılabiliyor. Aynı sitede "360 derece sanal tur" seçeneği bulunuyor. "Sanal tur" seçeneği, barındırdığı veri ve harcanan emek/zaman açısından çok kıymetli olmasına rağmen tasarımında kullanıcıların ihtiyaçları gözetilmediğinden işlevsel değil.

İki günde vadiyi gezmek ve tanımak mümkün değil. Katıldığım gezi fotoğraflarına aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilir, rotayı GPS'inize indirebilirsiniz: