tbilisi

August 22, 2019
August 2019

near Saburtalo, T'bilisi (Georgia)

گشت در تفلیس اختیاری بود . چون فرصت زیادی برای حضور در شهر نداشتیم . لذا تصمیممان این بود که هر کس بنا به سلیقه خود ، زمانش را برای گشت و یا خرید اختصاص دهد . روز را با دیدار از پارک واکه و یادمان جنگ جهانی دوم شروع کردیم . در ادامه از موزه مردم شناسی فضای باز دیدار داشتیم و مسیرمان را به سمت بلوار بلوار رستاولی و میدان آزادی ادامه دادیم . از کوچه پس کوچه ها رد شدیم و به میدان رسیدیم . برنامه داشتیم که مجسمه مادر گرجستان و نارین قلعه را هم ببینیم که به تصمیم جمعی دوستان، دیدار از دور را کافی دانستیم و به سمت حمام های قدیمی راهی شدیم . از مجسمه شاه و کلیسای دیدار داشتیمو در ادامه به بازدید از پل صلح رفتیم و البته ساختمان جدید اپرا در نزدیکی آن . موقع ظهر شده بود . برای ناهار به خیابان مرجان شفلی رفتیم و رستوران های این منطقه با غذاهای مختلف برای همه ذایقه ها . بعد از ناهار ، همراهان طالب خرید بودند و لذا برنامه پایان یافت . ادامه روز را به تنهایی به بازدید از مناطق مختلف شهر گذراندم . علاوه بر قسمت های تاریخی و توریستی ، به کوچه پس کوچه هایی که زندگی عادی مردم در آن جریان داشت سر زدم. سعی کردم شهر را پوست کنده تر ببینم و این ساعت هایی که در شهر بودم خیلی لذت بخش بود . شارژ گوشی ام تمام شد و این مسیر ها را موفق نشدم ثبت کنم ولی فکر می کنم بعد از ظهر بسیار پرباری بود . امیدوار بودم که همراهنمان هم بتوانند از روزشان و از فرصت کوتاه موجود بهره ببرند که البته وقتی رسیدم هاستل تقریبا مطمئن شدم که اینگونه بوده است .
تفلیس شهر زیبایی است که می توان روزهای بیشتر و بیشتری برای دیدن آن وقت گذاشت . شاید بهترین قسمت از سفر یک روزه در شهر تفلیس جایی بود که در غروب آفتاب در جاده دوچرخه ای که در کنار رودخانه کشیده شده بود رکاب می زدم . در هیاهوی ماشین هایی که در دو طرف رود در حرکت بودند گاهی می شد صدای مرغ های دریایی را شنید . انعکاس نارنجی پرتوهای خورشید در آب مخصوصا در بخش های جنوبی میدان و جایی که ساختمان های طرف مقابل رودخانه ، رود تپه با معماری قدیمی خودنمایی می کردند ، بی نظیر بود .

• Photo of maryamshirazi
    maryamshirazi Aug 27, 2019

یک روز برای دیدن همه زیبایی های تفلیس خیلی کم است

• Photo of Peyman Amiri
    Peyman Amiri Sep 1, 2019

خیابانهای سطح شهر تفلیس خیلی شیب ندارند و برای دوچرخه سوای شهری بسیار مناسبند . بنظرم در گشت شهری باید جاهای دیدنی بیشتری را با دوچرخه می رفتیم