Tavertet-Rupit-Salt de Sallent-Tavertet

Photo ofTavertet-Rupit-Salt de Sallent-Tavertet Photo ofTavertet-Rupit-Salt de Sallent-Tavertet Photo ofTavertet-Rupit-Salt de Sallent-Tavertet

November 20, 2021
November 2021

near Tavertet, Catalunya (España)

Arribem a Tavertet on deixem el cotxe a un pàrquing de pagament (2€/dia) i d’alli arranquem pel carrer principal per anar a buscar la pista que va cap a L’Avenc. Seran uns kms per pista asfaltada fins arribar a una masia que em de rodejar per darrera per trobar un corriol passada una tanca amb indicació Rupit. A partir d’aquí comença una baixada un pel complicada ja que estava plena de fulles que impedien veure bé les pedres de sota. Seguirem fent camí i passarem aprop d’una altre masia fins arribar al mirador del Soler on tindrem unes vistes espectaculars de tot Rupit.
Seguirem avall per entrar a Rupit, i només passar el pàrquing girarem a la dreta per agafar la carretera que ens porta a l’Esglesia de Santa Magdalena, on podrem continuar gaudint d’unes magnífiques vistes de Rupit des de la banda oposada al mirador . Seguirem per la mateixa carretera fins una pista a la esquerra que ens portarà fins el Salt de Sallent. Pasarem per sobre i continuarem fins el Mirador que ens permet veure el salt, Aquest cop amb poca aigua.
Continuarem pista amunt fins trobar una cruïlla on seguirem per la pista que puja cap a la esquerra i ens endinsarà a una part boscosa que en aquesta època de la tardor te uns colors espectaculars. Per aquí continuarem una bona estona. El paisatge brutal , però veníem d’una setmana d’intenses pluges i el fang i les fulles feien pesat el tram. No deixarem el camí fins que arribem a una nova masia que ens quedarà a la esquerra i ens porta a un camí asfaltat . Aquí podíem optar per anar cap a la dreta i fer uns kms més o girar a la esquerra i anar a parar de nou a la Font de Rajols, decidim això últim i enfilem una pujada estreta i pronunciada en mig d’un bosc en tons ocres i taronges. Pasem de nou la font i comença un tram curt però amb un 15% de desnivell i tornem a estar en el mateix recorregut de la anada. Quan arribem a Tavertet, girem a la esquerra direcció el mirador per veure les vistes i d’alli ja tornem cap al cotxe.
En resum és una ruta preciosa, amb unes vistes espectaculars i uns boscos amb els colors de la tardor impresionants. Com a pega , massa tram de corriols , pel meu gust massa tècnic però això està clar que va a gust del consumidor

Cartell de la zona

Tavertet

Panoràmica des de la sortida de Tavertet just abans d’agafar la pista d’inici. La boira baixa ens regala unes magnífiques vistes.

Panoràmica

Casa rural L’Avenc

Panoràmica

Boniques vistes a la vall i al pantà de Sau

Intersecció

Baixem una mica fins trobar una font amb una Verge per després recular part de la baixada i fer camí per darrera la masia i començar a baixar per corriols

Font de Rajols

Vistes a Rupit

Mirador del Soler

Església de Santa Magdalena

Salt de Sallent

Cruïlla

Seguim per la pista de la esquerra