Supercorriols de Poblet i Prades 'enduro edition'

December 2, 2018
December 2018

•   4.7 3 Reviews

near Poblet, Catalunya (España)

Fa tres anys i mig, de la mà del capo incombustible Pep Roig, vaig fer la que llavors vaig qualificar com "la millor ruta -o una de les millpors- que havia fet mai" i que podeu veure copiant el següent enllaç en el vostre navegador:

Passat el temps, veig que no dec anar malament de bon gust beteter, ja que és, molt de llarg, la ruta que més cops s'ha desarregat de les que jo he penjat (més de 350 cops ja).

Avui hem tornat a sortir de Poblet per a repertir-la, però el cap de ruta no era el Pep, sínó el seu fill, l'Abel, que és un dels millors baixadors de les nostres contrades. Això ha fet que la ruta hagi acabat sent bastant distinta de la de fa tres anys, més "concentrada" i amb més trialeres, i alhora tant o més atractiva.

D'entrada, ens hem saltat la pujada a la Pena i la baixada pel Barranc de les Fargues per anar directament cap a Riudabella i el Serret de la Mina. Val a dir que n'han arreglat la pista i ara és menys dur de pujar. Hem fet el sender pit amunt "de les castanyes" (del Coll del Palau al Coll d'en Ponç), espectacular en aquesta època de l'any (com tot els boscos avui: crec que és la millor època per a fer aquesta ruta, amb el terreny en molt bones condicions, el paisatge bellísim i un fred suportable -entre els 4 graus de l'arrencada a Poblet i els 2 de dalt del Titllar).

En arribar al Coll del Bosc, hem baixat la trialera del Barranc del Titllar i tot seguit hem pujat per un tram nou per a mi: un camí de bast increible, tot ell ciclable (que se m'ha fet dur perquè he començat massa animat, no pensant que fos tan llarg) que ens ha dut a dalt dels Plans del Mas d'en Pagès. Aquest tram també ha de ser molt bonic de fer de baixada.

Des d'aquí, hem baixat directes cap a Prades, primer per la trialera primer i sender després que des del Pla de la Moleta porta a tocar de la Bassa de la Font de la Salut (que ja havia fet un cop) i després, remuntant una mica fins el Coll de la Forquina, per la trialera dels Colomers (per on hi haviem passat el dia de la "Rutaken").

A Prades hem esmorzat ben confortablment al bar GR-7 (on ens han deixat guardara les bicis a dins de la cuina! I això que de les 7, 5 eren e-bikes i fan més nossa encara). Desprès, previ pas per la font modernista a buscar aigua, hem enfilat amunt cap a la Serra Llarga a fer el senderó "dels bolets", al Rebollar (increible, com sempre) i tot seguit el que anomenen "jabalinero", al capdamunt del Barranc de Castellfollit (cada cop amb més arrels a la vista, sort que estava sec avui).

Un cop aquí, enlloc de seguir el track habitual (cap a Castellfolit i desprès cap la Pena per a finalitzar amb la Senda de Colom de baixada), hem reculat amunt altre cop en direcció cap al Barranc del Titllar (per aquesta pista panoràmica tampoc no hi havia ciclat mai i les vistes cap a la Conca de Barberà i la Serra del Tallat són espectaculars), però aturant-nos a mig camí per a baixar pel segon tram del Camí Ramader de Poblet a Prades (conegut també entre els bikers com a "Pala forta").

Com ja recordava del cop que hi havia passat, és força pendent, però es va baixant bastant bé, si bé el recordava més corriol tot ell i avui l'he trobat més trialer. Potser és un tema de percepció, de manca de confiança meva, però està clar que ha plogut molt, que l'aigua baixa, que potser s'hi cola alguna moto, que les les bicis també erosionem,...

Per acabar la ruta, hem reseguit el Camí Ramader pel pla, amb trams que corriologen, fins passat el Castell de Riudabella; un tram que també ha estat nou per a mi.

En sínteisi: un gran matí de BTT, amb una ruta amb gens de "palla", amb dos grans senders de pujada i 6 de baixada. Molt recomanable per a tothom, però especialment si us agraden les baixades una mica tècniques.

PD: És el primer cop que veig que el Wikiloc dóna més desnivell acumulat a una ruta que el Garmin o l'IBP: a mi el meu GPS em va marcar 1460+

DADES IBP:

Dificultad de la ruta: 114BYC

Track : fit_5531_2018-12-01-07-54-56.gpx
Penalización condiciones del trayecto: 63 % (
Fiabilidad del track original: A (1434/91/0/-/-/91)
Nivel de corrección aplicado al track: 0

Velocidad máxima sostenida: 40.66 Km/h
Tu condición física: 49

Toneflinski Dec 3, 2018

Com vas treïen suc a la millor de totes ¡¡¡
    Ara més trialer ... massa per a mi ... en aquests moments ¡¡¡
    Salut i no paris ¡¡¡

flonjall Dec 4, 2018

Aquest cop m'hi van portar. Jo no vaig planificar res.

Trialeres... Ves... la veritat és que des que em vaig trencar el braç, no en gaudeixo com abans. M'agrada passar pels corriols, camins de bast... però ja no és el mateix, pq. al mínim dubte faig peu a terra (on abans no ho feia). En tot cas, per aquesta zona són més corriols que trialeres.

Toneflinski Dec 4, 2018

Al loro sempre !!!

• Photo of Pichaco
    Pichaco Jan 6, 2019

El paraíso del btt

• Josep M Alen Oct 12, 2019

L'hem feta avui i es una ruta canyera i xula. Bravo!!!!!

• Photo of SlowDad
    SlowDad Jul 12, 2020

Feta el dissabte 11 de juliol de 2020. Flonjall, és espectacular. Un dels tracks més complets que he vist: Pistes, corriols de pujada i baixada i trialeres que cada vegada que plou, canvien totalment. L'únic tram que està molt trancat, i vull dir molt, amb forats de un metre, arrels d'arbres aixecades, roques grans aixecades per l'aigua, etc, es la trialera del Barranc del Titllar. La pujada pel camí de bast, espectacular. La senda de Colom i la Pala forta, han estat també dues baixades increibles. Per donar més detalls de la sortida hem anat una Santa Cruz Bronson i una Specialized Turbo Levo.

flonjall Jul 12, 2020

Gràcies pel comentari i la info que aportes de l,estat dels camins. Enguany encara no he pogut fer btt... Però les ganes hi són de tornar per aquesta zona tan guapa.
    Cel.lebro que ho hagueu gaudit!

xavi ruiz Milà Sep 20, 2020

Sabeu si hi ha zones que tendeixin a enfangar-se?

Toneflinski Sep 20, 2020

Et puc dir que si surts de Montblanc, cami a la ermita de la Trinitat, pel GR 171 es un "trampa mortal" d'Argila... el Flonjall (Antoni) ho pot afirmar... oi?
    La resta crec que no, peró sé que la banda propera a la sendera de les cents fonts.. també es complica.

xavi ruiz Milà Sep 22, 2020

Moltes gràcies Toneflinski!

El que no pillo és el que diu l'SlowDad sobre la trialera del Barranc drl Titllar. Segons el mapa, el track no hi passa pas...?

flonjall Sep 22, 2020

Crec que és refereix a la que baixa del Coll del Bosc i va fins a prop de la Casa forestal del Titllar. Jo tb la conec com a trialera del Titllar. Només l'he fet un parell de cops i la veritat és que és dura, pq té uns forats ... I a vegades estan tapats de fulles... Amb compte.

xavi ruiz Milà Sep 22, 2020

Ara ho veig, és la primera baixada del track oi? al mapa està marcat el torrent amb el nom de barranc del Titllar. La confusió venia que al mapa hi ha una altra zona on també surt aquest nom.. gràcies de nou!

flonjall Sep 22, 2020

Sí, sí. Correcte. La primera.

A gaudir!

xavi ruiz Milà Sep 27, 2020

Feta! el 26.9.20 concretament. Erem en el meu cunyat Joan i jo (epic 29 i 27,5 respectivament). Res de fang (veniem de periode de pluges). La baixada del barranc del Titllar, efectivament, molt trencada. tot el demés, molt bé, encara que aquí quan es baixa, es baixa... quines baixades!!! i la última, quan la vaig veure que venia al perfil del Garmin... semblava un precipici jajaja! Vaig aprofitar per pujar fins La Baltasana i també a la Roca del Gríngol.
    En resum, molt bona i exigent ruta (no apta per nivells mitjos en avall) amb moments espectaculars.
    Felicitats. Moltes gràcies flonjall, Toneflinski, SlowDad i a la família Roig!!!

xavi ruiz Milà Sep 27, 2020

Veure comentaris apart

flonjall Oct 4, 2020

Gràcies per les teves amables paraules, Xavi. Content que hagueu gaudit de la ruta.

• Photo of Joan GELA.
    Joan GELA. Dec 6, 2020

Ting entes que actualment corriols con el del Colom o el Matarrucs i daltres han estat prohibits... Saveu si aixo es cert. Salud i pedals.

flonjall Dec 6, 2020

Hola Joan

Doncs justament fa un mes o així vaig passar-hi i no hi posava res. És més, jo tb recordava haver vist un cartell (si no vaig equivocat) a l'entrada de Matarrucs (i mai l'havia fet) i aquest cop no ho vam veure. El del Colom si que hi he passat des de fa uns quants anys i mai he vist res.

Crec que aquí ho comentava aixó de Matarrucs, precisament

• Photo of Joan GELA.
    Joan GELA. Dec 7, 2020

Ok gracies companys.... Aixi estem tots mes ben informats. Salud iiiiii Pedals.