St Celoni - Castanyer den Cuc 231113

Photo ofSt Celoni - Castanyer den Cuc 231113 Photo ofSt Celoni - Castanyer den Cuc 231113 Photo ofSt Celoni - Castanyer den Cuc 231113

November 23, 2013
November 2013

near Sant Celoni, Catalunya (España)

Deixem el cotxe a St Celoni amb un fred que fa arrunssar el ninot, i ens dirigim cap a St. Esteve de Palautordera pels camps tot atrevessant la població, i arrivanat al veinat de Sta. Margarida, on agafem la carretera fins al camping les Piscines.
Allí amb les ungles a punt de cauren's comencem a pujar cap al Molar, antiga masia on hi viuen una parella de pastors amb el seu ramat de xais, be un cop arrivats aquí el fred ja ens ha passat perquè de fet no para de pujar fins que no arrivem ja al pla de la calma.
Aquí tenim sort de que fa un bon sol i no fa gaire vent, i podem gaudir d'unes magnífiques vistes de tot els voltants, comptanti Montserrat, el Turó de l'Home, Matagalls i tota la serra del Litoral de Barcelona fins que s'acava.
Ens dirigim cap al Turó del Suí a 1360 metres d'alçada, on comencem a baixar per la trialera poc ciclable d'aproximadament 1km, que ens acosta al coll que separa el Suí del Turó del Samón.
Aquí continuem baixant fins al final de la serra de Palestrins on entomem la pista que ens porta al castanyer més gran de Catalunya, El Castanyer d'en Cuc. Després d'admirar aques colóss anem a esmorçar-dinar, quasibé allí mateix a uns 300 metres a La Casa del Bosc on hi trovem els amos de 400 hectàrees d'aquests boscos inclòs el Castanyer.
Bé amb la panxa plena, continuem cap a l'ermita de St. Salvador de Terrades gaudint de les vistes del pantà de Vallforners, per cert molt buit. i tornant a agafar alçada fins al coll d'Uixola durant uns 3,5km de pujada.
I aquí si que iniciem el llarg descens que ens portarar fins a St. Esteve de Palautordera i cap a l'inici de la volta a St. Celoni.

Es recomanable si es fa aquesta ruta a l'ivern, tenir en compte la predicció del temps del mateix dia, perquè ens pot fer una molt mala passada.

• Photo of Cesc Oms
    Cesc Oms Jul 15, 2022

Molt bona ruta 👏👏

• Photo of parret
    parret Nov 24, 2022

Gràcies, celebro que t'hagi agaradat.