Solsona Pantà de Sant Ponç

August 6, 2013
August 2013

near Solsona, Catalunya (España)

Ruta divertida i amb grans vistes a Sant Ponç, amb tot tipus de terreny: asfalt, sendes, pista, trialera... Espectaculars les vistes al voltant del pantà, que es rodeja per complet. A més, ara està al llimit de la seva capacitat, mostrant-se amb tota la seva amplitud. El fet que estiga envoltat de pins fa que moltes vegades anem per sombra.

La ruta està marcada amb el 4, hi ha moltes indicacions pel camí.

Eixida des del camping, per una pista que baixa a Solsona, passant per la font del corb.

A l'eixida de Solsona per camí asfaltat, travesem alguna pista, i pel mig de camps de blat acabat de segar. Després la part més técnica, per una senda estreta amb un bon barranc al costat esquerre. Aquest tram el faig també al tornar. Una vegada comence el camí del pantà, aquest és fàcil, quasi tot de pista de terra, amb alguna pujada i baixada. Les vistes espectaculars, sempre a la vora del pantà.

Per l'altra banda, arrivem a la pressa, que es travesa per damunt, de manera que fem la tornada per l'altra banda. Ara és un cami parcialment asfaltat, encara que molt deteriorat l'asfalt.

Al retornar al punt inicial al pantà, desprès de passar altra vegada per la senda escarpada, ens desviem cap a Olius, on podem vore la seva esglèsia romànica amb una molt important cripta.

Continuem per un camí asfaltat, que puja i deixa vore a baix el riu, amb boscos de pins. Eixim a la carretera que va a Solsona, però agafem el camí marcat amb 1, que ens desvia per camps de cereal, fins a una pendent per una senda complicada. La baixada, molt curiosa, per una senda molt estreta, de vegades al costat d'un barranc, per on tinc el "plaer" de caure en una ocasió. Més avant, i tras una persecució per un gos gran, i un troç de pista, altra baixada llarga per altra vegada una senda mínima, en mig de camps de cereal i, de vegades, amb un xicotet barranc al costat.

Aquesta baixada acaba als carrers de Solsona, i des d'ahí, torne, ara per carretera al càmping