Photo ofSMCladells-SMVallors-MDeuPedró-Sobirà-SCreuHorta-SBarbara-SACastanyet-Tast TronaRei-Begis Photo ofSMCladells-SMVallors-MDeuPedró-Sobirà-SCreuHorta-SBarbara-SACastanyet-Tast TronaRei-Begis Photo ofSMCladells-SMVallors-MDeuPedró-Sobirà-SCreuHorta-SBarbara-SACastanyet-Tast TronaRei-Begis

December 14, 2011
December 2011

near Cladells, Catalunya (España)

La majoria del track forma part de La Ruta de Les 10 Ermites, però es concentra només en les 6 que queden entre l'eix transversal i St. Hilari Sacalm (Les altres 4 que son entre l'eix, Sta. Coloma Farners i Arbúcies, ja les tinc al meu àlbum de cromos/tracks).
Deixem el cotxe a la sortida de l'eix de Sant Miquel de Cladells.
La ruta es pista el 98% i ben fresada, però exigent pel desnivell continuo des de l'inici fins a l'imponent casa pairal del Sobirà de Sta. Creu amb trams curts de +20% (i a més el terra es sauló).
Fins aquí hem gaudit de bones vistes del Montseny, St. Hilari, la cinglera del Far i altres paisatges. I el començament també es alegre doncs va resseguint una riera.
A Sta. Creu d’Horta ja baixem fins a canviar de vessant i tornar a enfilar-nos més progressivament cap al Coll del Rostoll i ja amb més desnivell arribem a Sta. Barbarà.
Magnifiques vistes d’Anglès i l’entorn.
Baixem un tros molt curt de trialera del GR i tornem a enllaça la mateixa pista que ens portarà de nou al Coll del Rostoll.
Baixada rapidíssima amb vistes a Sta. Coloma de Farners, i a la muntanya del seu castell i les altres 4 ermites.
Al arribar a Sant Andreu de Castanyet breu tram de Ctra. Per enllaçar amb la pista que ens mena a la part final de la trialera La Trona del Rei.
Sembla que els ciclistes de La Selva la consideren la seva joia del BTT, i de debò que si tots els 6 Km que diuen que fa (comença a prop de la casa de Cal Rei) son com els 800 metres que varem fer nosaltres, es una trialera 5 estrelles. Ara bé dels 800 metres, que pot ser varem fer, uns 100 van ser a peu, per que eren només aptes pels valents que fan descens. Te la avantatja que va creuant pista i així qui vulgui sortir-s’en ho te fàcil.
Tros de Ctra. Per creuar l’eix per sota d’un dels seus imponents viaductes i tornada per la pista de la casa del Begis on criden l’atenció varies zones de roques espectaculars enfilades a la muntanya.

IMPORTANT: A LA RUTA NO HI HA BARS ON ESMORZAR (la Taberna del Sobirà es tancada)