SERRA MONTCLÚS

2045
December 26, 2019
December 2019

near Àger, Catalunya (España)

Curta pedalada per la serra de Montclús, que separa la Vall d’Ager de la conca del riu Farfanya. Teníem ganes de estirar una mica les cames i percebre la llum del sol, ja que a la plana tenim boira. Hem anat al Port d’Ager, aparquem al Hostal davant l’ermita de la mare de Déu de Lourdes i anem cap al mirador, des d’on tenim una fantàstica perspectiva de la Serra del Montsec i al seus peus un mar de boira on s’amaga la Vall d’Ager.
Iniciem la pedalada per una pista, camí de les torres de Cas, que encara que comença amb lleugera pujada cap a la Creu del Macari, de seguida planeja per la carena de la Serra de Montclús. Arribem a l’era de la cabana del Gulló des d’on tenim una amplia vista cap a la Noguera cuberta per la boira. Un cop passada la cabana de Xinco ja veiem l’espectacular torre de Cas, situada en un punt elevat va ser restaurada els anys 80, també hi ha restes d'antigues edificacions. Prop de la torre hi ha la bonica ermita romànica de Sant Jaume de Cas. Continuem per la pista cap a llevant pel camí del Solà fins arribar a unes antenes, aquí la pista inicia el descens, pero com que nosaltres no volem entrar al mar de boira girem i retornem pel mateix camí d’anada. Un cop arribem al hostal decidim pedalar una estoneta més i pugem al Puig de Montlleó, aquesta part és més solitaria i el camí és més pedregós, l’ultim tram per arribar al vèrtex geodèsic del Puig de Montlleó l’hem de fer a peu. Des d’aquí tenim unes espectaculars vistes de la Serra del Montsec i podem albirar els cims nevats del Pirineu