Serra del Catllaràs des de Vilada. 2015-10-04

Photo ofSerra del Catllaràs des de Vilada.  2015-10-04 Photo ofSerra del Catllaràs des de Vilada.  2015-10-04 Photo ofSerra del Catllaràs des de Vilada.  2015-10-04

October 4, 2015
October 2015

near Vilada, Catalunya (España)

Sortida de Vilada per la C-26 direcció a Berga fins el trencant a la dreta de la Coromina, la Granja i pujada cap al Serrat de la Melca, anem pujant per un corriol per sota veiem el pantà de la Baells, el corriol ens porta fins al pla de Clarà, ermita de Sant Ignasi i Plans de Margalet, continuem per una pista de terra fins que es comberteix am corriol per acabar d'arribar a la part de dalt de la Nou de Berguedà, a partir d'aquí comença la pujada mes llarga de la ruta, primer per pista asfaltada i mes amunt per pista de terra, passem per els Cuirols, Espades i final ment el Coll de la Plana, a la dreta ens queden les espectaculars Roques de Picamill, baixem cap a Rossinyol de Dalt i una mica mes avall trobem la pista que puja a Sant Romà de la Clusa i direcció a Puig Lluent. La pujada fins la Ermita de Sant Romà la pista esta perfecta, passat Sant Romà continuem direcció Nord est tota bora de rec per el costat dret per un corriol am moltes pedres sueltes fins que arribem a un punt que decanta direcció Est i amb mes pendent, em de baixar de la bici, una mica mes amunt travessem el rec per pujar cap el Pla de l´Orri per el mig del prat, continua la forta pendent, passem la casa del pla de l´Orri i continuem pujant cap al pla de la Baga Alta, davant nostre direcció Nord tenim el Cap de la Baga Alta, nosaltres agafem la pista de la dreta direcció a Coll Pan el punt mes alt de la ruta, 1691 metres. (Amb 22 kl em fet 1250 metres de desnivell). Comencem a baixar cap a la Collada Fonda, Collada de Grau Pedris, Collet de Puig Lluent i pla Fondo de Dalt, des de aquí fins a baix baixada amb pista, passem per el Pla de Cosp, la Font del les Guilles, Baga de Cortines, Font dels Passants, L´Empriu, Molí de Soldavila, Cal Massot, Cal Pla, La Ribera, Les Bassotes, Les Planes, Les Eres de Vilada i Arribada a Vilada.
En total uns 38 kilòmetres i uns 1300 metres de desnivell acumulat.