Photo ofSerra de Montgrony 🦌 (Campdevànol-Sant Pere d'Aüira-Collada de Grats-Costa Pubilla-Sant Joan de Cornudell-Montgrony-Pruners) Photo ofSerra de Montgrony 🦌 (Campdevànol-Sant Pere d'Aüira-Collada de Grats-Costa Pubilla-Sant Joan de Cornudell-Montgrony-Pruners) Photo ofSerra de Montgrony 🦌 (Campdevànol-Sant Pere d'Aüira-Collada de Grats-Costa Pubilla-Sant Joan de Cornudell-Montgrony-Pruners)

October 3, 2022
October 2022

near Campdevànol, Catalunya (España)

El Pirineu 😊 increïble com sempre, però exigent com la mare que el va parir! 😵
La ruta comença a Campdevànol, travessem el poble pujant direcció l'ermita de Sant Pere d'Aüira per una pista bastant empedrada però fàcil d'anar fent.
Quan deixem enrere l'ermita, seguim pujant fins al pla de Pruners, que estaria sobre el km 10, i agafem un corriol (amb l'entrada una mica amagada) molt entretingut de baixada, per un paisatge de fagedes espectaculars, passant per la Collada de Grats.
Seguim per una pista bastant planera i passem una font en el km 16, val la pena aprofitar i omplir bidons aquí.
Queda un tros de pujada entre boscos i sortim a la zona de prats de muntanya, on comencen les rampes de veritat, on s'haurà d'empènyer sí o sí, fins arribar al cim de Costa Pubilla, a 2.055 metres.
A partir del cim crec que m'he liat bastant, però la idea és acabar arribant al Coll del Remoló, i baixar per pista cap a la carretera.
Seguim la carretera uns 500 metres i ens desviem a l'esquerra, per passar per l'ermita de Sant Joan de Cornudell.
Seguim les indicacions del GR per uns corriols que podria ser que fossin els més macos del planeta i acabem al santuari de Montgrony.
En aquesta part és fàcil veure algun cérvol, a més jo vaig tenir la sort de fer la ruta en l'època de la brama i és tot un espectacle!
Des de Montgrony surt un corriol bastant tècnic, que no s'hauria de fer sobre la bici perquè està prohibit... però bueno, si el fem acabarem baixant cap a Pruners i sortirem a la carretera.
Hi ha un camí paral·lel a la carretera que ens portarà fins a Campdevànol, on acabarà la ruta per avui.
Aquesta ruta l'he fet en unes 5 hores i mitja en moviment i unes 8 hores comptant les parades, i he posat el nivell "difícil" sobretot per l'estona que ens passarem empenyent la bici cap amunt.

Sant Pere d'Aüira

Un bon lloc per parar a esmorzar mentre gaudim de les vistes

Aprofita per omplir aquí, que no trobarem gaires fonts més

S'ha d'empènyer una mica per arribar aquí, però val la pena, i molt!

Liada

Aquí m'he liat bastant, no sé per on hauria d'haver anat, però segur que no era per aqui

Sant Joan de Cornudell

Santuari de Montgrony

Val la pena venir entre setmana, quan no hi ha absolutament ningú