Photo ofSERRA DE CATLLARÀS: Camins forestals i art romànic de Vilada, La Pobla de Lillet i St. Jaume de Frontanyà Photo ofSERRA DE CATLLARÀS: Camins forestals i art romànic de Vilada, La Pobla de Lillet i St. Jaume de Frontanyà Photo ofSERRA DE CATLLARÀS: Camins forestals i art romànic de Vilada, La Pobla de Lillet i St. Jaume de Frontanyà

October 18, 2020
October 2020

near Vilada, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.650m

Volta per la bonica (i relativament desconeguda) Serra de Catllaràs, joia de l'Alt Berguedà, especialment a l'època de la tardor.

La ruta recorre la xarxa de camins forestals que uneixen Vilada (a la banda Sud), La Poble de Lillet (a la Banda Nord) i Sant Jaume de Frontanyà (a l'Est).

Sortim de Vilada per pista, que de seguida s'enfila de valent. Passem per l'Àrea d'El Clot, amb bones vistes de la Serra, i seguim pujant fins al refugi de la Clusa, bonic paratge on aturar-se a fer un mos, situat al costa de l'ermita romànica de Sant Romà de La Clusa. Des d'aquí el camí s'enfila fort, passant pel Mirador de Sant Romà, i seguim en ascens fins a la Collada de Sant Miquel, des de la qual ens podem acostar al Roca de La Clusa en 5 min. Fins a aquest punt, haurem fet 1000m exactes de desnivell, en pujada continuada des del punt de sortida.

Baixem alternant pista i camins, pel mig de frondosos i bonics boscos, fins el Santuari de Falgars. Des d'aquí, prenem l'antiga carretera de Falgars fins a la població de La Pobla de Lillet: creuem el Llobregat i prenem un camí que ens porta fins a les ermites de Santa Maria de Lillet i Sant Miquel (aquesta darrera molt curiosa, éssent de les poques de planta circular de Catalunya). Baixem per pista, creuem un torrent, i remuntem fins la carretera que porta a Sant Jaume de Frontanyà, que seguim en ascens fins a aquest poble, conegut per ser el més petit de Catalunya i per la seva fantàstica església romànica. Des de Sant Jaume, baixem per carretera poc transitada fins a Borredà i acabem, també per carretera, fins a Vilada.

NOTA: diversos trams de carretera de la 2ª part de la ruta es poden fer per camins, però anàvem justos de temps.

PictographTree Altitude 5,390 ft

Àrea d'El Clot

• Photo of malla1000
    malla1000 May 16, 2021

Hola! Es muy técnica la ruta?gracias

• Photo of Avifont
    Avifont Aug 14, 2021

Bon dia mparaira.
    Voldria fer aquesta ruta però m'interessa saber quin tipus de camins son.
    Molta pedra, corriols, trialeres?