Serīn to Esperez

December 1, 2023
December 2023

near Serīn, Māzandarān (Iran)

گزارش اجرای برنامه شماره ۳۸

«لوپ روستای سرین به اسپرز»

ما ۸ نفر، جمعه راس ساعت ۶:۲۰ از عوارضی تهران پردیس به سوی روستای سرین حرکت کردیم. حدود ۹:۲۰ دقیقه به بالا دست روستای سرین رسیدیم و بعد از پارک کردن ماشین ها و آماده کردن دوچرخه ها نشستیم و املت خوشمزه ای که آقا مجید گل برامون درست کرد رو همراه با پیازی که با مشت های محکم صادق تکه تکه شده بود لای نون بربری های آذری پسند گذاشتیم و نوش جان کردیم و ساعت ۱۰:۳۰ هم اجرای برنامه آغاز شد.
۸ کیلومتر نخست، مسیری جنگلی در ارتفاعات بود که پاییز و برگ های خزان دیده داشت و از کیلومتر ۸، مسیر به مسیری کوهستانی تغییر کرد که پوشیده از برف نو بود و جذابیت این برنامه از پاییز تا زمستان رکاب زدنش بود زیرا که هم برگ های خزان دیده دیدیم و هم برف نو. حداقل ارتفاع مون ۱۸۶۸ متر بود و حداکثر آن ۲۸۰۸ و چون بخش زیادی از مسیر را در ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر رکاب زدیم مناظر زیبایی مثل کوهستان های اطراف و دریای ابر مدام جلوی چشمان مان بود و گاهی هم در مه رکاب می‌زدیم. کلبه های چوبی و روستاهای کوهستانی مسیر هم که جلوه ای دیگر از این مسیر جذاب کوهستانی بودند و باعث شادی فراوان روح و روان دوستان شده بود.

در این برنامه ۳۶ کیلومتری که بصورت لوپ طراحی شده بود ۱۱۴۱ متر ارتفاع کسب کردیم و بالاترین ارتفاع مسیر هم ۲۸۰۸ متر بود.