Senders de la Vall de Maldanell i Belianes

September 26, 2020
September 2020

near Belianes, Catalunya (España)

D'un temps ençà, hi ha una zona que m'agrada molt per a fer BTT. Com comença a quedar una mica lluny d'on visc, no hi vaig massa. Però sempre que hi vaig xalo molt. Em refereixo a la zona de l'Urgell i la Segarra, caracteritzada per pistes en molt bon estat i senders llargs, amb poques pedres, molt ben conservats (baixa densitat de població) i de dificultat moderada.

Deixant de banda la Vall del Corb (Vallfogona) ja ben coneguda , també pels bikers del Camp de Tarragona, he gaudit molt fent senders de diverses edicions de la Cursa Hivernal de Cervera i , en els darrers temps, seguint tracks del company Carles de Juneda (BRICT aquí al wikiloc). Primer va ser a Tarrés i l'Espluga Calba la tardor passada. Avui ha estat a la zona de Belianes. Maldà-Vallbona de les Monges, etc. (tram mitjà del Riu Corb, podríem dir-ne)

La ruta comença des de Belianes pq era un poble que no coneixia i per a fer-la en el mateix sentit que l'havia fet el Carles. Però si veniu del Camp de Tarragona, podeu començar des de Rocallaura i fareu menys cotxe. Per contra, però,, en el primer tram fins a Sant Martí de Maldà fareu els senders més espectaculars. Feta des de Belianes, sembla una ruta més "rodona", amb un final més apoteòsic.

El Carles la va començar des de Juneda i com deia que era pistera al principi, això ho vaig descartar i, en canvi, l'he estirada fent un bucle que ja coneixia de Vallbona a Rocallaura i tornada a Vallbona.

La ruta té una dotzena de corriols ben bons. 10 de regal del Carles (Tros del Beni, Serrania, Llort, 600 parcial, arribant a Vallbona, , els dos del Vilet, la pujada a la Collada i el Comellar) i un parell o tres de part meva (la pujada sortint de Vallbona pel Gr, la baixada cap a Rocallaura per la Serra del Manantial i el que veig que anomenen Jardiner, abans de Vallbona).

Els dos del Vilet, la pujada a la Collada i el Comellar m'han semblat superbs (amb algun pas tècnic i amb trams durs pit amunt en els del Vilet).

En general, hi ha trams d'empènyer bici, curts i evitables alguns si aneu amb e-bikes o si us conegueu els senders. Però d'altres no (la sortida de Vallbona pel GR). Però res greu. Ho compensa molt la qualitat dels senders.

Per que fa a la duresa de la ruta, això és relatiu, es clar. Però advertir que és bastant trencacames i que hi ha empits ben durs, sobretot un abans i un després de Rocallaura (el primer a Rocallaura és pot evitar si no voleu passar pel poble)

El desnivell. segons el GPS és d'uns 1250+. Segons l'IBP índex, sense corregir (corregit, en aquestes zones de tant puja-baixa, tendeix a "aplanar") s`0n quasi 1400+. Ho deixo així pq el "trencacames" fa que la sensació de cansament sigui d'haver pujat bastant més de tot just 1100+ com surt aquí al wikiloc.

Salut i a gaudir d'aquests senders tan bonics i en tan bon estat de conservació.

Gràcies de nou per compartir, Carles!.

Anàlisi IBP:

Track : 26_9_2020_8_38_31.gpx
IBP = 116 BYC

Las velocidades de este track son t�picas de = BYC (Bicicleta)

Penalizaci�n condiciones del trayecto: 82 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)

Distancia total: 54.26 Km

apuntada queda ¡¡¡

• Photo of flonjall
    flonjall Sep 29, 2020

Avisa si hi vols anar. La repetiria encantat.