SCF Camí milenari Pont Fosses

March 15, 2024
April 2021

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Aquest és el track de l'excursió que ens va donar a conèixer el Camí mil·lenari de Santa Coloma de Farners cap a les Guilleries, Ermita de la Mare de Déu del Pedró i Sant Hilari Sacalm. Sortim del costat del parc de Sant Salvador, carretera al Castanyet i al pont de Can Manya i Font de Can Prat prenem una pista que passa per davant de l'antiga fàbrica de Can Iglesias. A l'altura de Can Manya descobrim un cartell amb la mateixa infografia que la ruta de les 10 ermites de Santa Coloma que ens indica l'inici del camí i ens anuncia que arriba fins a l'Ermita de la Mare de Déu del Pedró. Abalisat amb punts verds i algun cartell. L'inici del corriol està una mica trencat (es pot evitar aquest tram trencat seguint uns metres més i prenent una pista secundària que acaba enllaçant). El camí passa entre Can Patiràs i les runes del castell de Sant Esperit (molt amagades), ca l'Amargant, creua l'eix per un pont, voreja Mas Esparver (es pot arribar per una pista que surt de la carretera que puja a l'ermita de Sant Andreu de Castanyet), passa per sota de Can Petrinxo. A l'alturas de la creu de can Petrinxo o de Can Gavaldà (que no trobem) deixem el camí mil·lenari que puja de valent per un corriol i agafem la pista, creuada un parell de vegades per la trialera de la Trona del Rei, que ens porta al Pont de les Fosses a la carretera de Santa Coloma a Sant Hilari.

Més tracks i propostes a https://www.bttpirineus.org/