Santa Llocaia - Núria - Santa Llocaia

Photo ofSanta Llocaia - Núria - Santa Llocaia Photo ofSanta Llocaia - Núria - Santa Llocaia Photo ofSanta Llocaia - Núria - Santa Llocaia

Experts only
August 7, 2010
August 2010

near Sainte-Léocadie, Languedoc-Roussillon (France)

Santa Llocaia - Coll de Finestrelles - Núria - Fontalba - Font de l'Home mort - Coll de les Barraques - Dorria - Coll de la Creu de Meians - Oceja - Santa Llocaia.

Es tracta d'una volta circular, sortint des de Santa Llocaia, a la Cerdanya francesa, es puja ja de sortida pels Cortals de Rigat Maià cap al Pla de la Creu, on deixem el camí bo i comença sender més o menys ciclable fins arribar a les fonts del Segre, continuem (al final empenyent la bicicleta) fins coronar el Coll de Finestrelles per tot seguit baixar cap al Santuari de Núria pel sender més marcat. Tot és ciclable, excepte un parell de graons forts. Des d'alla s'agafa el PR que els porta cap a Fontalba, és una part força tècnica amb molta pedra i on és perillós anar ràpid, s'ha de pujar i baixar de la bici per empenyer-la tot sovint. Continuem fins la Font de l'Home Mort per uns camins de vaques i coronem el Coll de les Barraques. Baixem fins al refugi del Corral Blanc on dinem i després continuem baixant pel GR que passa per dins del bosc fins abans d'arribar a Planoles, on trenquem cap a Dòrria en forta pujada que no s'acaba fins que arribem primer al Coll de la Creu de Meians, i després al Coll Mercer. Tot seguit ja comença el descens fins a Oceja. Arribem per sender i trialera a Santa Llocaia.

Volta de 12 hores, si no hi ha grans incidències. Cal empènyer força troç la bicicleta, per tant, cal estar mínimament preparat físicament. Tot i que un cop descarregat el track a Wikiloc, ens dona un desnivell acumulat de menys de 3.000m, en l'aparell, un cop finalitzada la volta ens marcava 3.020m.

Ruta molt difícil, però amb uns païsatges espectaculars tant de la Cerdanya, com de la Vall de Núria.