Photo ofSant Sadurní d'Anoia - L'avern - Sant Sebastià dels Gorgs - Sant Pau d'Ordal - Ordal - Sant Sadurní Photo ofSant Sadurní d'Anoia - L'avern - Sant Sebastià dels Gorgs - Sant Pau d'Ordal - Ordal - Sant Sadurní Photo ofSant Sadurní d'Anoia - L'avern - Sant Sebastià dels Gorgs - Sant Pau d'Ordal - Ordal - Sant Sadurní

September 1, 2019
September 2019

near Sant Sadurní d'Anoia, Catalunya (España)

Ruta en BTT per la comarca de l'Alt Penedès.

Inici suau que mica en mica es va endurint, començant per zones de camins amples entre vinyes amb alguna forta pujada en algún punt, sobretot després de Can Batista.

Atravessem el poble de Lavern i passem pel sender de la brana de fusta (km 7,5) on tenim bones panoràmiques de les vinyes del Penedès.

Fem petit tram de carretera fins al poble de Sant Sebastià dels Gorgs per enllaçar novament en un camí ample, que els primers metres ara és asfaltat.

Petit sender fàcil al km 13. Després ja entrem al nucli urbà de Sant Pau d'Ordal, i l'atravessem (de pujada) fins a trobar el camí de la guardia. Seguidament fem camí ample fins a trobar la carretra.

La passem i continuem per camins dins de boscos amb algún petit tram de zona tècnica, en pujada, evitable... i un sender , per arrivar al poble de l'Ordal on esmorzem a l'Ateneu del poble.

Amb la panxa plena gràcies al cuiner Òscar, fem la tornada per camí ample engravat en bon estat, on ens trobem amb una forta pujada al km 21.

Baixem tot fent camins amples dins del bosc fins al km 24 aprox, on entrem en un sender una mica tècnic de mig km aprox.

Als pocs metres farem un altre tram de sender/trialera (aquest mooolt mes tècnic, complicat, força trencat) que si no es vol patir en la baixada és millor evitar. És 1 km aproximadament amb 3 o 4 punts força complicats que si no s'està acostumat a les trialeres és infinitament molt mes segur que les feu a peu.

Continuem pel camí de les mines (conegut pel nom de camí dels contravandistes) fins a arrivar a la carretera.

Seguim per camí engravat fins a atravessar les vies del tren, i passant molt aprop de les caves Freixenet arrivem al nucli urbà de Sant Sadurní d'Anoia fent una curta pujada en zigzag just abans d'arrivar a la capital del cava.

Kms totals de gps: 33.2 kms
Kms totals reals: 34.6 kms
desnivell acumulat: 758m+
velocitat mitjana de la ruta: 10.5 km/h

Bona ruta si es vol fer en no massa kms una sortida en MTB variada, amb una mica de tot. Amb una part final molt exigent amb el nostre nivell de tècnica amb les trialeres.