sant pere de torello-creu del corral-la grebolosa--coll de la coma-salgueda-iera de massa-la tosca-bellmunt-gargantes-tubu

Experts only
April 18, 2022
April 2022

near Sant Vicenç de Torelló, Catalunya (España)

ruta dura no pels kilometres sino per la gran cantitat de corriols tecnics de baixada i de pujada i petits passos a peu,pero espectacular on es passa per llocs molt benperits!!sortim de sant pere i baixem a la riera,anem cap el puig ,un troset petit de carretera i pujem cap el castell primer per pista i despres per corriol i pedra em alguna enxufada, arribem a l enporlanat i anem direccio el castell pero de seguida ens desviem a la dreta ,breu baixada i començem a pujar em trams de corriol i alguna enxufada,enllaçem a la pista i em rampes dures fins la creu del corral,baixem per corriol cap a la vola,creuem la carretera i per pista bona fins el prat,aqui la cosa es posa seria ,rampes i pista trencada que ens pujara a la grevolosa,ara baixem pel corriol que la travessa i ens desviem a la dreta cap a buscar la pista que puja a la baulella,primer pista i despres corriol em trams de tot,enxufades,parts tecniques i algun troç a peu,passa per una fageda i es espectacular,arribem en un filat,i ara tocara enpenyer a ratus fins el coll de la coma,petit tram,arribats el coll un tram de pla per la fageda i baixada tecnica i xula cap a salgueda,es brutal,passem pel mig la casa per agafar el corriol k de "pla"ens porta a la pista per anar el sal del moli,arribem a la pista pero en res es converteix en trialera k ens baixa el salt del moli,ceuem el riu i ara toca pujar a buscar la pista de la vall per anar a vidra,tenim dos opcions,la que faig jo,anar travessant la riera em trams a peu fins a buscar la pista(ciclable)que puja o pujar enpenyen pel corriol que trobem justa travessar el riu ges,un cop a la pista la idea era anar a la vall,pero cambio de pensament i reculo per anar a vidra,estigueu el cas,un cop a vidra cap a iera de massa,primer per la carretera i despres per pista bona,a iera de massa baixem per la tosca,un atre baixada espectacular em trams tecnics,arribem a la pista i direccio la vall,ara toca patir de valent per pujar cap a bellmunt per les fulles,pista em trams drets i trams em una mica de pedra solta que es converteix em corriol cap a la part de dalt i el final hem d enpenyer uns 10 minuts mal contats,acabem d arribar a la carretera de bellmunt i baixem un xic per anar a fer les gargantes,primer un tram "planer"em passos tecnics i despres baixada brutal,estigueu el cas que en un punt ens desviem a la dreta,un cop a baix remuntem direccio coll de duec i anem a baixar pel tubu,em trams molt drets i tenis i fins a sant pere,BRUTAL,la cualificu de solo expertos no pels km o el desnivell,que deunido,sino pels camins tecnics i durs