Photo ofSant Pau de Segúries - Camprodon - Llanars - Peus del Costabona - Espinavell - Camprodon - St. Pau de Segúries Photo ofSant Pau de Segúries - Camprodon - Llanars - Peus del Costabona - Espinavell - Camprodon - St. Pau de Segúries Photo ofSant Pau de Segúries - Camprodon - Llanars - Peus del Costabona - Espinavell - Camprodon - St. Pau de Segúries

June 13, 2023
June 2023

near Sant Pau de Segúries, Catalunya (España)

Ruta circular des de Sant Pau de Segúries, passant pels peus del Costabona (cim que encara tenim pendent de pujar-hi) i Espinavell.

Sortim del Càmping els Roures i agafem la via verda Pirinexus fins a Camprodon. Creuem el poble i anem a buscar el corriol (PR-C 188) que ens porta a Llanars. Fem un quilòmetre per carretera i a la nostra dreta comença la pujada llarga del dia, sense treva, fins a la Collada Fonda. Durant l'ascens passem per racons realment preciosos, en destaquem la carena de la Serra Llevada i el Pla Llobet on coincideixo amb un ramat d'isards que pasturen. La duresa de la pujada queda neutralitzada per les vistes a l'altra banda de la Vall, per sobre el poble de Tregurà i per la verdor dels prats plens de carrelletes que anem trobant.

Al Pla Llobet s'acaba la pista i agafem un corriol que va vorejant el Puig de les Agudes. Depenent de la quantitat de vaques que hi trobem pot ser una mica emprenyador, no és un terreny complicat però les petjades del bestiar combinades amb fang i herba el fan més dur. És un tram lent fins que arribem al Pla de les Bigues on enllacem de seguida amb la pista que ens acaba de pujar a la Collada Fonda. Estem al lloc ideal per menjar i reposar una estona.

Des d'aqui podriem baixar per la pista principal fins al poble d'Espinavell, però ens agrada aventurar-nos per corriols i decideix-ho agafar-ne un de pedregós i tècnic amb trams a peu que ens porta sobre el GR 11.6 (ja ciclable del tot). Això ens permet enllaçar amb la Collada de Siern i Coll Pany per terreny relativament tècnic, tot ciclable. Ara sí que agafem una pista més trencadota que ens porta a Espinavell. Just a sota al poble, a tocar de la carretera, hi ha un restaurant que va molt ve per aveurar-nos-hi.

Com que no volem tornar a Camprodon per la carretera principal, decideixo remuntar la carretera del Coll d'Ares, aproximadament un km. per agafar a mà dreta una pista que ens portarà cap al Pla Jugador, amb vistes xules cap a Molló i amb uns prats que segueixen la tònica del dia. A partir d'aqui arribem a la urbanització de Font Rubí. La remuntem per un petit coll i de seguida ja baixem a Camprodon. Per arribar a St. Pau tornem agafar la via verda del matí.

Posem difícil per la dificultat del terreny, tant en pujades dretes i trencades fora de les pistes principals (sempre ens fan desgastar més a nivell físic) com en baixades per corriols més tècnics amb alguns trams a peu.

(A tenir en compte: La pista habitual, més dòcil i progressiva, per pujar a la Collada Fonda és la que surt més endavant del poble de Setcases. És per on passa la Transpirinaica. Si tenim ganes d'una pujada més progressiva podem anar fins a Setcases i agafar-la. Igualment a la baixada fins a Espinavell seguint la mateixa pista)