Photo ofSant Martí Sacalm - Vall de Fornils - L'agullola - Salt del Sallent - Santuari Mare de Déu del Far - Sant Martí Sacalm Photo ofSant Martí Sacalm - Vall de Fornils - L'agullola - Salt del Sallent - Santuari Mare de Déu del Far - Sant Martí Sacalm Photo ofSant Martí Sacalm - Vall de Fornils - L'agullola - Salt del Sallent - Santuari Mare de Déu del Far - Sant Martí Sacalm

June 4, 2022
June 2022

near Sant Martí Sacalm, Catalunya (España)

Ruta btt molt divertida amb trams suaus i algun de dur, però sempre acompanyats de vistes espectaculars de la Vall de Fornils i la cinglera del Far a l'Agullola.

Iniciem la ruta des del local social de Sant Martí Sacalm, seguint camí direcció al Castell de Fornils. El camí s'endinsa entre prats de la Vall de Fornils passant per masos centenaris fins arrivar al Castell de Fornils que es troba en estat ruinós però força ben conservat. Des del Castell seguim la ruta mentre continuem creuant la Vall en direcció a la riera de Sallent que una vegada hi arrivem l'haurem de creuar per continuar el camí.
S'ha de dir que fins aquest punt la ruta fa força baixada i es força agradable amb les vistes de la cinglera i el Salt del Sallent que ens acompanyen.

Un cop creuem la riera começa el collet de la Malafaranda on s'inicia un tram de pujada exigent fins arrivar a al cim de la cinglera voltant l'Agullola en direcció a Sant Joan de Fàbregues, passan per un tram asfaltat.
Un cop pujem la cinglera trobem l'aparcament del Salt del Sallent, on podem seguir diferents direccions cap al poble de Rupit, trencar cap a Sant Joan de Fàbregues o seguir camí direcció al Salt del Sallent. La nostra ruta seguiex cap al Salt del Sallent on ceuarem la riera aquest cop per damunt la cinglera tot veient el Salt. Les paroràmiques des de d'alt del Salt són espectaculars.

Un cop reiniciem la marxa seguim camí direcció a el coll de Condreu seguint la cinglera aquest cop per damunt a traves de prats i pastures. Des de aquest punt fins gairebé arrivar al Santuari del Far la ruta segueix en pujada continuada però amb poca pendent, passan per trams de pista i d'altre asfaltats.
Aquest tram de la ruta no té pèrdua ja que està força ben indicat fins arrivar al Santuari on trobarem unes vistes fantàtiques de la Vall de Fornils i la cinglera, des d'on podrem analitzar tota la ruta que em seguit.

Llavors només ens quedarà fer el camí de tornada cap a l'inici de la ruta a Sant Martí Sacalm. Ho farem baixant pel grau de Santa Anna, camí de senderisme amb pendents pronunciades i trams NO ciclables. El descens ens portarà directes a Sant Martí Sacalm i per tant a l'inici de la ruta.

Excursió molt recomanable per l'espectacularitat del paisatge i la pau que es respira en l'entorn. Ruta exigent, assequible per tothom amb una mínima preparació física.

Sant Martí Sacalm

PictographRuins Altitude 1,904 ft

Castell de Fornils

Vall de Fornils

PictographRiver Altitude 1,574 ft

Riera de Rupit

Photo ofL'Agullola - Collet de la Malafaranda Photo ofL'Agullola - Collet de la Malafaranda Photo ofL'Agullola - Collet de la Malafaranda

L'Agullola - Collet de la Malafaranda

Aparcament Salt del Sallent

Photo ofMirador Cinglera Salt del Sallent i l'Agullola Photo ofMirador Cinglera Salt del Sallent i l'Agullola Photo ofMirador Cinglera Salt del Sallent i l'Agullola

Mirador Cinglera Salt del Sallent i l'Agullola

Coll de Condreu

Santuari Mare de Déu del Far

PictographRisk Altitude 3,545 ft

Grau de Santa Anna (Zona NO ciclable)