Photo ofSant Martí de Llémena - Sant Aniol de Finestres - Els Arcous - El Siubès - La Barroca Photo ofSant Martí de Llémena - Sant Aniol de Finestres - Els Arcous - El Siubès - La Barroca Photo ofSant Martí de Llémena - Sant Aniol de Finestres - Els Arcous - El Siubès - La Barroca

July 27, 2023
July 2023

near Sant Martí de Llémana, Catalunya (España)

La vall del Llémena ofereix un munt de possibilitats que no te les acabes, sigui a peu o amb btt. En aquesta ocasió toca referenciar una ruta amb btt que volta una part de la vall. El punt de sortida és Sant Martí de Llémena, on hi ha espai per aparcar.

Es comença la ruta travessant el riu i cap a l'esquerra, remuntant la vall per l'antic camí ral. Hi ha rètols que van indicant el camí, ombrívol, que arriba a la carretera de Granollers de Rocacorba, es travessa, així com un rierol, i s'arriba a una plana amb bones vistes a l'església de Sant Esteve i les muntanyes que clouen la vall.

Ben aviat s'arriba a l'església, es baixa de nou a la vall i en paral·lel al riu s'arriba a Sant Esteve, que també cal travessar. Se'n surt pel capdamunt, cap a la dreta per un camí asfaltat que aviat deixa de ser-ho. Es passa per sota un mas i s'inicia una nova baixada, es travessa una altra vegada el Llémena i s'arriba al trencant de les Planes. Aquí cal prendre la carretera i fer els dos quilòmetres que hi ha fins a Sant Aniol.

Abans d'entrar al poble, es gira a l'esquerra i per un camí es comença a pujar. Es passa pel costat d'un mas i el camí es fa més estret i costerut. Es continua i s'arriba a una mena de coll on cal prendre un corriol a la dreta. Aquest corriol és bastant tècnic amb trams no ciclables, però és prou de bon fer. Va agafant alçada fins que gira i llavors es torna més amable i planer. Es troba llavors un dipòsit d'aigua i aquí caldrà fer un tram molt curt a peu per trobar una pista. Es gira a l'esquerra i aquesta pista porta fins a l'accés a les granges del mas dels Arcous. A partir d'aquí la pista millora i s'arriba gairebé sense dificultat a la carretera de les Planes, que cal travessar en direcció al Siubés.

Per arribar-hi cal fer el tram de més de dos quilòmetres. La primera part no té asfalt i és molt favorable, mentre que la segona puja bastant i està asfaltada. Al Siubès es pot fer una parada per agafar forces (i tenen una font).

Es continua per la dreta de les cases, per un camí que de seguida es torna corriol i també té trams tècnics i poc ciclables, menys que l'anterior. El corriol es converteix en un camí que ja és tot ciclable i es passa per l'entrada d'un mas i llavors se'n travessa un altre, que es voreja amb bona baixada, fins que s'arriba a la carretera d'Amer a la Barroca.

Es pren cap a l'esquerra i en un primer moment és planera i amb petits pujantons, però el darrer tram és de bona baixada. S'arriba llavors a la carretera de la vall del Llémena, que cal prendre a la dreta i de seguida deixar-la cap a l'esquerra, a l'alçada del pont sobre la riera.

A partir d'aquí es continua pel camí ral, aviat es torna una mica més estret, però és de bon fer i desemboca a la carretera d'accés a un conjunt de cases anomenades del Raval. Caldrà pujar-les i s'arriba a un camí que ja hem fet a l'anada, i caldrà desfer-lo, amb l'avantatge que ara és molt més còmode: caldrà travessar primer la carretera de Granollers i després ja és tot baixada fins a Sant Martí.

És una ruta que té una distància prou llarga i també prou desnivell. A més, cal afegir-hi el tram de corriols tècnics on cal posar el peu a terra. Per aquest motiu la considero moderada. Pel que fa a l'orientació, també penso que s'ha de fer per força amb un bon track perquè hi ha molts corriols, camins i trencalls que si no és així, poden ser molt perdedors.