Sant Llorenç, balconet de Santa Linya, corriol pantà Camarasa

Photo ofSant Llorenç, balconet de Santa Linya, corriol pantà Camarasa Photo ofSant Llorenç, balconet de Santa Linya, corriol pantà Camarasa Photo ofSant Llorenç, balconet de Santa Linya, corriol pantà Camarasa

January 26, 2014
January 2014

near Sant Llorenç de Montgai, Catalunya (España)

Vaig fer aquesta ruta aprofitant una molt semblant que té penjada el company Rokiluco, però variant la part del balconet de Santa Linya.(el text de la descripció de la ruta també és el seu amb alguns afegits; espero que no s'enfadi per l'apropiament)

La ruta surt de Sant Llorenç ja amb pujada direcció a Vilanova de la Sal. El camí no te pèrdua, sempre cap amunt. Cap al km 6 ens vam desviar a la dreta per agafar una senda d'una mica mes d'un km. Us la recomano, es una bona alternativa al camí de pujada per pista. Nosaltres la vam fer de pujada però segur que de baixada també es disfruta.

Un cop a Vilanova de la Sal vam continuar direcció a les Avellanes on agafaríem una pista que va cap a Santa Linya (tot aquest tram coincideix amb la ruta 6 del centre btt). Abans d'arribar a Santa Linya es esperava una forta baixada per pista.

Un cop abaix del barranc pujem a Santa Linya, creuem el poble i seguim les indicacions del balconet de Santa Linya, són 4 km de lleugera pujada; desprès fem el mateix camí de tornada al poble. A partir d’aquí ens queden uns 2 km de pujada tot per pista per començar a baixar fins a l'Estació de Vilanova. Al km 34 agafarem una divertida senda a la dreta (no es veu gaire), aquí comença la part bona de la ruta. Encara que hi ha algun que altre tram tècnic, la major part es fa be. Un cop arribem a l'estació creuarem la via del tren i agafarem el corriol que voreja el pantà. Son uns 6 km de senda, es nota la feina que han fet l'organització de la Noguera Bike Race Marathon. Tot i haver llegit algun comentari de ciclable al 99%, per mi va ser-ho al 75%, però val molt la pena. Seguim el corriol fins a la Presa de Camarasa on passarem per un túnel que ens baixa per carretera fins al pont que creua el riu. Tot just abans de creuar el pont agafarem una pista amb trams de senda que ens porta directes a Sant Llorenç.
PD:
-el balconet és un lloc ideal per fer la paradeta per esmorzar o dinar, vistes espectaculars i calma absoluta.
-jo vaig fer la ruta 4 dies després de ploure, sols hi havia alguna zona enfangada prop de Sta Linya, però sense cap dificultad. El sender del pantà és ombradiu i molt humit, vigileu amb les pedres mullades!

• alexdonaire9 Jul 5, 2020

Bona ruta si no fos per com hem trobat de bruts els corriols, s'ha caminat força. Molt maco tot.

• Photo of xavi rosi
    xavi rosi Nov 15, 2020

atenció!!, com diu el comentari, la zona del pantano està molt bruta. Si la feu en bici, aneu-hi amb temps de sobra.