Photo ofSant Julià de Cerdanyola - GR Llobregat - Sant Genís de Gabarrós - Niu de l'Aliga - Serrat Gran - Rebost - Riugreixer Photo ofSant Julià de Cerdanyola - GR Llobregat - Sant Genís de Gabarrós - Niu de l'Aliga - Serrat Gran - Rebost - Riugreixer Photo ofSant Julià de Cerdanyola - GR Llobregat - Sant Genís de Gabarrós - Niu de l'Aliga - Serrat Gran - Rebost - Riugreixer

Very difficult
June 7, 2017
June 2017

near Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)

Sortim de Sant Julià de Cerdanyola per la carretera, i al cap d'un km i poc ja trenquem per les "dreceres" que ens porten fins a baix la rotonda de Guardiola. A partir d'aquí ja enfilem cap a Cavallera i agafem el GR del Llobregat, un corriol "puja i baixa" molt divertit que ens portarà fins a la Mina de petroli.

Un cop a la mina comença la gresca, enfilant per l'Estret cap a Sant Genís de Gabarrós amb fortes pendents, i després cap al Xalet de Coll de Pal, amb pendents més dures encara. Les vistes són espectaculars des d'aquest segon tram.

Un cop a dalt el Xalet agafem carretera asfaltada fins a arribar a dalt a Coll de Pal, es podria fer tot per pista paral·lela a la carretera ( ruta de les marmotes) però decidim agafar asfalt per recuperar-nos una mica, encara queda l'últim assalt fins al Niu...

Deixarem endarrere Coll de Pal i seguirem per pista una estoneta de baixada fins a arribar al trencall de la pista que comença a pujar cap al Niu de l'Àliga. Aquesta pista torna a enfilar fort cap amunt fins a arribar al Cim. Un cop a dalt vistes brutals 360°.

A partir d'aquí podem dir que baixarem fins a Bagà tot per corriols i trialeres.
Comencem a Baixar pel Serrat Gros, un corriol que voreja tot el serrat fins a arribar al coll de Comafloriu. Seguirem baixant pels corriols de Cavalls del Vent passant per Rebost.
Un cop al trencant de Grèixer, seguirem la baixada per carretera poc tros i ens desviarem per un corriol divertit que ens porta de Riugreixa al Càmping de Bagà, creuarem Bagà i finalitzarem el desens per la Via Nicolau fins a Guardiola de Berguedà.

I ja per finalitzar encarem la Costa fins a Sant Julià de Cerdanyola, aquest tram si que ja el fem per asfalt, ja que no tenim alternativa.

Considerem la ruta de Molt difícil a causa de les fortes pendents de pujada, i sobretot pels corriols tècnics de baixada. Són Ciclables al 98%, però requereixen bona tècnica sobre la bici. "Ull" al serrat gros, hi ha algun punt aeri que ens fa rodar amb peus de plom.

La ruta es pot fer sortint des de Guardiola de B. sense cap problema.