Sant Fruitós - Vic - Girona - Platja d'Aro - L'Estartit

Photo ofSant Fruitós - Vic - Girona - Platja d'Aro - L'Estartit Photo ofSant Fruitós - Vic - Girona - Platja d'Aro - L'Estartit Photo ofSant Fruitós - Vic - Girona - Platja d'Aro - L'Estartit

Experts only
-2 ft
one day 7 hours 21 minutes
July 23, 2013
July 2013

near Sant Fruitós de Bages, Catalunya (España)

Viewed 2007 times, downloaded 13 times

De Sant Fruitós a l’Estartit en 2 etapes:

1a etapa : Sant Fruitós – Platja d’Aro. 176 km, 1900 m desnivell

Espectacular. Molt guapa. No és molt dura pel desnivell però és molt llarga i acaba cansant tantes hores sobre la bici. A més, en ple juliol fa molta, molta calor!!. La major part és per camins i pocs trams de carretera.
Fins a la Ruca és anar fent, llavors arriba la major part de la pujada, per arribar a l’Estany. Una petita baixada, una mica de pla ... i zas!! Rampa curta però intensa cap a Puigcarbó. Un cop dalt, tot és baixada, més o menys, fins a Vic. Sortim de Vic planejant i un cop passat Folgueroles ... zas! Rampa curta però intensa cap a Coll Sameda. Baixem cap a Vilanova de Sau i ens encaminem cap el Pantà de Sau. Just abans d’arribar a la presa, haurem de baixar unes escales durant uns 10 minuts amb la bici a l’esquena. Travessem la presa i agafem el camí asfaltat que baixa a la dreta per de seguida agafar un trencall a l’esquerra, ja en camí de carro. Travessem el riu per un pont de formigó i seguim el camí que voreja tot el pantà de Susqueda, tot i que puja i baixa, la major part és planera. Just abans d’arribar a la presa trobem una font ... un oasis en mig de tanta calor!!. Seguim per una carretera asfaltada que ens deixarà al pantà del Pasteral. A partir d’aquí s’agafa la via verda del carrilet cap a Girona ... a gaudir de la velocitat!!
Per travessar Salt i Girona m’he embolicat una mica, però al final he tornat a trobar la via verda i gasss!! cap a Platja d’Aro. Aquest tram, però, no és tant pla i amb 140 km a les cames no es podia córrer tant. Finalment, 12 h 15 min després de començar al matí, arribo a la platja.

Dormo a l’hotel Claramar. És força cutrillo però està molt a prop del centre i de la platja. 50 € amb esmorzar.

2a etapa : Platja d’Aro – L’Estartit. 66 km, 800 m desnivell

Pot semblar planera, però es força puja-baixa. La major part és per carreteres o carrers asfaltats, encara que també trobarem algun corriol maco. Segueix força la costa i això té 2 inconvenients: T’entretens molt mirant racons i les caletes i fa molta xafogor!!!
Fins a Palamós es anar fent. Llavors comença la pujada cap el Jardins de Cap Roig, que ja ens farà caure la primera gota de suor ... les següents ja van a raig!! Baixem a Calella, passem Llafranc i tornem a pujar de valent cap el far de Sant Sebastià. Baixem cap a Tamariu i fem un bon puja-baixa per Aigua-xelida, Aiguablava i Fornells per acabar pujant cap a Begur, baixem cap a Sa Punta ... bon lloc per parar al xiringuito de la platja. A partir d’ara, ja tot és pla, primer al costat del mar i després pels Recs de la Gola del Ter, lloc al que m’apropo a fer una ullada. Torno enredera i vaig cap a Torroella de Montgrí i per carretera fins a l’Estartit.

Dormo a l’hostal Can Dalfó. Molt cèntric però cutre a matar. No val ni de lluny el seu preu. 50 € amb esmorzar (... esmorzaret)

A tenir en compte:

- Uff!! La maleta al darrera pesa molt!! Les pujades costen el doble.
- Arriba carregat d’aigua al Pantà de Sau i Susqueda. Molta estona en plena hora del sol.
- Un cop s’agafa la via verda ... gasss!!
- No sé a on vaig perdre la via verda per l’alçada de Salt, però al final la vaig tornar a trobar.
- Pedalar per la Costa és entretingut: mires el mar, les caletes, les casetes al costat de les caletes ... i fa molta, molta, molta xafogor.
- Preveu un dineral per anar comprant beguda pel camí.
- La tornada la vaig fer en bus (SARBUS) de L’Estartit a Barcelona (Estació del Nord): 21.55 €. Surt de la parada davant de la platja a les 11:45 h. Pedalant de l’Estació del Nord a Plaça Espanya. Amb tren (Catalans) fins a Manresa (7.10 €) i pedalant fins a Sant Fruitós. No vaig anar per l'Eix-bus per que et fan empaquetar la bici.

PictographBeach Altitude 58 ft

Platja d'Aro

• Photo of monicavt74
    monicavt74 Sep 27, 2020

Provare de fer-la a l'Octubre.

• Photo of jlmedina
    jlmedina Sep 28, 2020

Millor, no farà tanta calor!