Photo ofSant Fruitós - Fucimanya - Artés - Rojans - L'Estany - Molí del Perer - Calders - Navarcles - Sant Fruitós Photo ofSant Fruitós - Fucimanya - Artés - Rojans - L'Estany - Molí del Perer - Calders - Navarcles - Sant Fruitós Photo ofSant Fruitós - Fucimanya - Artés - Rojans - L'Estany - Molí del Perer - Calders - Navarcles - Sant Fruitós

November 8, 2015
November 2015

near Sant Fruitós de Bages, Catalunya (España)

Aquesta la tenia pendent, dons va ser amb la que em vaig trencar la ma. Avui m’he tret l’espina i l’he pogut acabar.

Amb la boira del matí, surto de Sant Fruitós cap a Cabrianes, força ràpid i sense cap secret a excepció d’un petit corriol després de creuar la carretera, que haurem de fer un esgraó a peu.
A partir de Cabrianes, pujada ja més seria per la Serra de Montcogul fins Fucimanya, on ve baixada forta fins creuar la carretera. Petita pujadeta i s’arriba a Artés.

Arriba la llarga pujada fins l’Estany. La major part és pujada suau, però hi ha algun repetjó de tant en tant que ens farà bufar. Comença per la Serra de Guixeres fins Solergibert, Llavors s’agafa un camí asfaltat ... en molt males condicions ... que ens apropa a Torrespaia, on tenim un tram més de pujada més exigent. Ara ja més suau, es passa els Rojans, i Peucalçó. Es passa el trencall de Torigues, i en arribar a una granja, torna a pujar una mica més fins passat Sant Miquel. Torna la pujada suau fins el Collet de les Llebres, on es baixa a l’Estany.

M’aturo a un bar a fer el beure i menjar una mica ... avui tinc gana!!
Tot i sortir en pujada de l’Estany, comença la baixada cap el Collet de la Bassa Nova fins el Molí de Perer, on trobem un parell de quilòmetres de dura pujada. Continua baixant pel Serrat de Vilaclara fins a trobar la Riera de Malrubí, que es creua unes quantes vegades ... avui estava força enfangat aquest tram. Una mica de pujadeta i baixada fins a la Ruca. Continuo baixant força ràpid pel camí ample que va cap Artés fins agafar el trencall que puja a Calders ... uff!! com puja!!

Creuo Calders i vaig cap a la Guardia, per baixar, primer per asfaltat i després per corriol, cap a Bellveí. Segueixo cap a Serramelera. Passo el Canadell i vaig a buscar la Font de l’Angle abans d’arribar a Navarcles. Finalment, per Sant Benet arribo a Sant Fruitós ... ja justet de forces!!