Photo ofSant Fruitós - Aguilar de Segarra - Calaf - Serra de Rubió - Castellfollit - Manresa - Sant Fruitós Photo ofSant Fruitós - Aguilar de Segarra - Calaf - Serra de Rubió - Castellfollit - Manresa - Sant Fruitós Photo ofSant Fruitós - Aguilar de Segarra - Calaf - Serra de Rubió - Castellfollit - Manresa - Sant Fruitós

April 29, 2012
April 2012

near Sant Fruitós de Bages, Catalunya (España)

Tot i que hi ha trams asfaltats, la volta ha sortit prou maca.
Fins a creuar la carretera de Fals és força planer. Allà comença pujadeta fins les Torres de Fals i llavors ve la pujada, ja més seria, al Xamal. La baixada fins Aguilar es fa per camí asfaltat. Sortint d'Aguilar, i en la zona d'obres de l'eix, trobo un infern de fang (la nit anterior ha plogut). La pujada fins a Còdol rodon, no és molt dura però és continuada. Del coll dels Pastors es baixa fins a Calaf (els últims km asfaltats). De Calaf a Prats del Rei es fa molt ràpidament. Llavors comença la pujada, asfaltada i suau, fins la Manresana (Torre). D'allà, continua pujant suaument fins la Serra de Rubió (també un tram asfaltat). Un cop vistos els molins de vent, es baixa fins Manresa passant per Castellfollit.
Tot son camins amples, gens tècnica. La dificultat està en els km i no pas en les rampes de pujada.