Sant Cristòfol - Castellgalí - Fassina

Photo ofSant Cristòfol - Castellgalí - Fassina Photo ofSant Cristòfol - Castellgalí - Fassina Photo ofSant Cristòfol - Castellgalí - Fassina

October 6, 2013
October 2013

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Ruta de BTT amb sortida des de Sant Cristòfol. Anem cap a Castellgalí i després tornem cap a les muntanyes al nord de Sant Cristòfol, sobre la Fassina i Marganell. Tot per pista forestal (99%) i tres petits trams de carretera per connectar els camins.

A diferenciar dues parts:

La primera, la fàcil. Baixem direcció carretera Castellbell per camí terra, pugem cap a la granja de porcs per seguir fins el restaurant "Ca la Iaia" a la carretera de Can Massana (recomanables els esmorzars). Després cap a Castellgalí amb aturada obligatòria pel mirador cap a Montserrat.
Baixada direcció Castellgalí. Abans d'arribar-hi gir a dreta per retornar al camí per on havíem arribat a "Ca la Iaia", per posteriorment girar a l'esquerra per entrar a la segona part de la ruta, que és la complexa.

Aquesta segona part passa per les muntanyes just al nord de la Fassina, amb una pujada molt forta i bastant llarga (uns 500 m calculo aprox) que dubto que gaire gent pugui fer sense baixar-se de la bicicleta. Arribada al segon mirador. Des d'aquí baixada cap a la Fassina per agafar camí cap al Pla de les Botges passant per l'ermita de Sant Jaume. Pujada fins el Carné, pas pel Pla del Masroig i arribada al punt d'inici.