sanandaj-palangan-kamiaran

March 29, 2018
March 2018

near Shahrak-e Sa’dī, Kordestān (Iran)

این برنامه روزشنبه 26 اسفند ساعت 7 صبح از پارک کودک شهر سنندج با همراهی دوست عزیز آرین مولانایی شروع شد.
مسیر تا روستای حسن آباد آسفالت از آن جا نا پلی که به رودخانه ی سیروان منتهی می شود مسیر خاکی و در امتداد جاده ی گاز می باشد که در دو
سه نقطه با توجه به شیب زیاد جاده لازم است دوچرخه با دست به بالای مسیر رانده شود اما در چندین نقطه شیب سرپایینی زیادی دارد که مهیج است.
از پلی که به پل سو معروف است تا سد ژاوه مسیر شیب مناسبی دارد و جاده هم آسفالت می باشد.از سد تا نزدیکی روستای میراو(جایی که جاده ی پالنگان جدا می شود) مسیر روستایی و آسفالت می باشد و شیب فرود و صعود ها بیشتر می شود.از آن جا به بعد جاده ی خاکی باشیب سرپایینی زیادی شروع می شود که تا نزدیکی رودخانه می آید از این جا به بعد مسیرجاده ی مزارع می باشد که نقسیم بندی شیب مناسبی ندارد و در بعضی نقاط در نزدیکی رودخانه و در نقاطی دیگر با ارتفاع 200 متر از رودخانه رکاب میزدیم.روز اول کل رکاب زنی با احتساب زمان استراحت 9 ساعت شد.
روز بعد از روستای پالنگان ساعت 10 صبح با توجه به گشتی که در روستا زدیم رکابزنی شروع شد از روستا تا گردنه 350 متر ارتفاع زیاد می شود.پس از آن مسیر تا کامیاران مسیر فراز و نشیب هایی در حد کمتر از 70 متر دارد.
در نهایت ساعت 4 عصر به کامیاران رسیدیم.