Photo ofروستای چای باغ (شیرگاه)، پارک جنگلی اندارگلی، آبشار پلنگ دره، شیرگاه، روستای چای باغ Photo ofروستای چای باغ (شیرگاه)، پارک جنگلی اندارگلی، آبشار پلنگ دره، شیرگاه، روستای چای باغ Photo ofروستای چای باغ (شیرگاه)، پارک جنگلی اندارگلی، آبشار پلنگ دره، شیرگاه، روستای چای باغ

April 22, 2022
April 2022

near Andār Kolī, Māzandarān (Iran)

از مجتمع اقامتی آریا در کنار روستاهای چای باغ و اندار گلی حرکت کردیم و وارد پارک جنگلی اندارگلی شدیم. بخشی از جنگل های هیرکانی که کاملا بکر به نظر میرسد و مناظر بی نظیری از طبیعت را آنجا مشاهده میکنید. به سمت آبشار پلنگ دره حرکت کردیم. در مسیر حرکت و در دامنه کوه، رانشی اتفاق افتاده که باعث بسته شدن مسیر شده و دوچرخه را دست گرفته و از مسیری صعب العبور از روی حجم بزرگ خاک رانش شده عبور کردیم و پس از حدود ده کیلومتر رکاب زدن در جنگل به مسیر جنگلی شیرگاه به پلنگ دره وارد شدیم.این قسمت از مسیر بیشتر مورد تردد افراد محلی و توریست ها قرار گرفته و بسیار زیباست.پس از طی حدود سیزده کیلومتر به آبشار پلنگ دره رسیدیم. آب خنک و منطقه بسیار زیبا....... بعد از گرفتن کلی عکس و صرف نهار مسیر برگشت به سمت شیرگاه را طی کردیم و بدلیل اینکه هوا رو به تاریکی بود و کمی هم باران گرفته بود تصمیم گرفتیم از شیرگاه وارد جاده شده و از جاده اصلی به سمت اقامتگاه برویم.
درکل اگر از دیدن صحنه های بکر طبیعت در جنگل لذت میبرید این مسیر را ازدست ندهید.