Photo ofMONTSENY - RUTA TOURDERA - Sant Marçal-Montseny-La Costa Montseny-Mosqueroles-Sant Celoni-Hostalric Photo ofMONTSENY - RUTA TOURDERA - Sant Marçal-Montseny-La Costa Montseny-Mosqueroles-Sant Celoni-Hostalric Photo ofMONTSENY - RUTA TOURDERA - Sant Marçal-Montseny-La Costa Montseny-Mosqueroles-Sant Celoni-Hostalric

July 27, 2020
July 2020

near Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

Anem amb cotxe fins Sant Marçal, som en David, en Jordi i Jo , ens acompanya en Jaume i la ideia inicial es arribar a Hostalric on en Jaume ens recollira quant l´avisem, pero si les forçes acompanyen intentarem arribar a Blanes i fer la ruta sencera.
Començem a pedelar a les 9 del mati, baixem a Sant Marçal i de seguida arribem a la Font Bona, naixement de la Tordera. Seguim per la pista avall , cami ample i en bon estat i en forta pendent fins arribar al Camping Les illes i la Font de les Naiades. A partir d´aqui el tram es asfaltat, majoritariament seguim de baixada, un petit tram de pujada abans d´entrar a la carretera BV5301 que seguirem direcció al poble del Montseny. Arribem a les 9,35 ,petita aturada i seguim per la carretera mes o menys 1 Km i ens desviem direcció a la Costa del Montseny, ara es una pista asfaltada i de uns 4 Kms. de pujada fins el poble. Arribem a les 10,15 h. , reposem i mengem una miqueta i continuem la ruta. Al cap de poc de sortir del poble la pista torna a ser de terra i segueix pujant uns 2 Kms mes. A partir d´aqui ja tot practicament sera de baixada. Pista molt ample i una mica pedregosa fins al Camping Riera de Ciuret, alla torna a ser asfalt uns 2,5 Kms. fins que ens desviem a la dreta per baixar fins Mosqueroles altre cop per pista, aquesta tambe ample i amb bastanta pedra solta. Arribem a Mosqueroles (Fogars de Montclus) a les 11,05. Agafem direcció Sant Esteve de Palautordera, parem un moment a l´ermita de St. Magdalena, bastant deteriorada, i arribem a St. Esteve Palautordera a les 11,40 h. Anem fins Sta. Maria Palautordera per un carril bici al costat de la carretera, a Sta. Maria el Gloria va destrosar un pont que seguia la ruta oficial i ara s´ha de agafar un desviament que ens porta per darrere del poligon industrial Can Vernedes fins tornar a trobar el cami oficial poc abans de travesar per sota la via del AVE. Estem arribant a Sant Celoni , baixarem al Riu-Sec i seguirem un tram de cami al costat mateix del riuet, al cap de poc arribem al Pont Trencat. Son les 12,15 h.
Fins aqui anavem prou be, poc mes de tres hores i 37 Kms. , pero a partir d´aqui el cami s´ens ha fet mes feixuc, la temperatura començaba a ser alta i el sol picaba molt fort, tot aquest tram al costat de l´autopista es planer pero molt asoleiat i aquest 20 Kms. fins Hostalric s´ens han fet pesats.
Hem de tenir en compte que poc despres de les Llobateres, la ruta oficial a tornat a quedar trencada per el Gloria, hem probat de pasar-hi , hem vist que baixaba poca aigua i podiam pasar el riu, ho hem fet pero no hem pogut continuar, el cami es pert per el mitg de moltes mates i molta sorra, hem tornat enrere i lo millor es seguir el desviament que han marcat els de la ruta Tourdera i arribar a Hostalric per el costat de l´entrada de la autopista.
Finalment hem decidit donar per acabada la ruta aqui ja que la calor ens ha afectat bastant i no hagues sigut asenyat continuar cap a Blanes.
Entrem a Hostalric , son les 14 h. , i hem pujat fins la plaça del Bous per menjar un entrepa molt a gust en el Bar El Sifo.
A les 16 hores ens ha recollit en Jaume amb el cotxe i cap a casa. Bona ruta.