Ruta per alguns Miravinyes i Panoràmiques del Penedès - Sant Sadurní d'Anoia

Photo ofRuta per alguns Miravinyes i Panoràmiques del Penedès - Sant Sadurní d'Anoia Photo ofRuta per alguns Miravinyes i Panoràmiques del Penedès - Sant Sadurní d'Anoia Photo ofRuta per alguns Miravinyes i Panoràmiques del Penedès - Sant Sadurní d'Anoia

36 mi
August 10, 2019
August 2019

near Sant Sadurní d'Anoia, Catalunya (España)

Ruta en MTB per les terres de l'Alt Penedès.

Hem anat a buscar tots els "Miravinyes" i de pas, tots els punts de foto panoràmica de la zona que trobavem pel camí també hem fet la paradeta i foto.

Els Miravinyes són uns miradors habilitats per Enoturisme Penedès per poder gaudir del fantàstic paisatge que ofereix l'Alt Penedès. Són 5 miradors: La cadira (Torrelavit), El Balcó del Penedès(Font-Rubí), Sant Pau(Vilafranca), El Circell (Les Gunyoles) i La Bardera (Subirats). Aquests 2 últims no els hem fet per culpa de la calor, queden pendents a fer.

Ha estat una llarga ruta en general molt rodadora on podrem trobar una mica de tot, alguns senders, pistes i trossos d'enllaç asfaltats.

Comencem amb una zona de senders amb algún punt una mica tècnic pel "Bosc del Mestres" , on gaudirem de la panoràmica del poble de Sant Sadurní d'Anoia i les seves vinyes.

Passem per la zona de descans amb bancs de pedra on podem fer Panoràmica amb la muntanya de Montserrat al fons.

La ruta continua per camins entre vinyes i algún petit bosc fins al km 5 i mig aprox. on creuem la carretera i fem un llarg sender de pujada però molt ràpid.

Seguim fent camins de terra una mica trencats però totalment ciclables entre vinyes i boscos fins al km 7,5 . En aquest punt trobem "La Creu de Lavit" on tenim una nova foto panoràmica del poble de Torrelavit i la Muntanya de Montserrat al fons.

Ara toca fer la pujada forta per pista forestal que esn durà al 1er Miravinyes, abans passant pel costat de la nova bassa d'aigua i mes vinyes com a paissatge.

Miravinyes de La Cadira amb pujada dureta i baixada tècnica.

Continuem per camins de terra entre vinyes i camps i combinat amb tram d'asfalt que passa per Les Casetes de Can Respall

Caminet de pujada bastant trencat per dins el bosc abans de l'Avellà i forta pujada dins del bosc després del nucli de cases de l'Avellà.

2on Miravinyes - Balcó del Penedès. Foto panoràmica espectacular de la zona. Perfecte per seure en els banc i disfrutar del paissatge i recuperar forces.

Ara fem la baixada asfaltada i continuem per camí forestal de baixada que va planejant bastant però amb terreny molt pedregos després de Font-Rubí.

Passem per passarel·la de fusta dins del poble de Pacs del Penedès i després fem pujada cap a l'Ermita de Sant Genís, Curt sender força tècnic abans d'arribar a la muntanya de Sant Pau. Aquí tenim un nou punt de Vista Panoràmica de tot el Penedès i la seva capital, Vilafranca als nostres peus.

Sortida de Sant Pau per sender tècnic amb escales suaus que després es poden evitar però continua sent tècnic fins a trobar el camí principal a baix. (es pot evitar fent el camí ample de sortida de Sant Pau)

Ara ja gran part de la ruta que ens queda és per pista ample en molt bon estat a excepció d'algún petit punt que ens podem trobar al costat de l'Autopista, tot ràpid i majoritariament de baixada fins a l'Estació de Renfe de Lavern.

Aquí fem petit tram d'enllaç per carretera fins l'accés al camí de Can Batista.

Pujada final per camí ample de terra fins a Sant Sadurní d'Anoia.

Després de Vilafranca del Penedès em decidit deixar la idea original de fer els 2 últims miravinyes per anar ja per via ràpida cap a Sant Sadurní per culpa de la brutal calor que feia.

Index IBP: 87
Kms totals de GPS: 58.2 kms
Kms reals : 60.5 kms
desnivell acumulat : 1026m+
Velocitat mitjana : 14.5 km/h
Temps en moviment : 4h

Ruta de nivell ALT (per la llargada de la ruta)
Ruta de nivell mitjà : si s'està acostumat a fer rutes llargues.

rampa forta !

Sender

PictographPanorama Altitude 971 ft

pujada forta

sender tècnic de pocs metres

bassa d'aigua

sender tècnic molt pedregós

PictographPanorama Altitude 908 ft

Panoràmica - Ermita de Sant Pau

Photo ofSortida amb baixada tècnica amb inici per escales suaus. Photo ofSortida amb baixada tècnica amb inici per escales suaus.

Sortida amb baixada tècnica amb inici per escales suaus.