Ruta enduro: CIRCULAR PONT DE SUERT- PORT DE GELADA

Photo ofRuta enduro: CIRCULAR PONT DE SUERT- PORT DE GELADA Photo ofRuta enduro: CIRCULAR PONT DE SUERT- PORT DE GELADA Photo ofRuta enduro: CIRCULAR PONT DE SUERT- PORT DE GELADA

Experts only
November 30, 2020
August 2018

near el Pont de Suert, Catalunya (España)

Ruta circular que surt del Pont de Suert, remonta la vall de Barravés i puja al Port de Gelada, tornant a Pont pel camí de l’Aigua de la vall de Boí.

Al cap de poca estona de sortir passem per Vilaller, on podem esmorzar. A continuació seguim remuntant la Noguera Ribagorçana i creuem Vinyal i Senet, on podem agafar aigua, abans d’abandonar la vall i per fer la llarga pujada al Port de Gelada, a 2075 metres d’altura. Ambient grandiós i bones vistes sobre les muntanyes del Massís de la Maladeta cap a l’oest i del Parc nacional d’Aigüestortes cap a l’est.

Sortim del coll flanquejant una mica i baixem pel dret fins a la Plana Miligà, per a remuntar tot seguit (a peu) fins a la Collada de Basco. A partir d’aquí fem una baixada llarga, difícil, i salvatge, però força ciclable en general, fins a Erill-la-Vall. El retorn a Pont de Suert el fem a grans trets pel camí de l’Aigua, passant per Barruera i alternant trams molt còmodes amb trams tècnics.