Photo ofRuta des de l'estació de tren Balenyà Tona Seva -Tona-Malla-Vic-Taradell-Tona-estació tren Centelles Photo ofRuta des de l'estació de tren Balenyà Tona Seva -Tona-Malla-Vic-Taradell-Tona-estació tren Centelles Photo ofRuta des de l'estació de tren Balenyà Tona Seva -Tona-Malla-Vic-Taradell-Tona-estació tren Centelles

April 17, 2024
April 2024

near Sant Miquel de Balenyà, Catalunya (España)

Ruta circular per pistes en bon estat amb algun petit tram pedregós.
Iniciem la ruta a l'estació del tren Balenyà/Tona/Seva, començant a pedalar pel camí paral·lel a la via. Al poc ens desviem a la nostra dreta per un camí que ens porta a una rotonda i a creuar l’autovia per sota. Ara continuem per una pista que en porta a Tona i pels carrers ens dirigim a la part mes alta vora el castell. Ara ja som a la ruta n 5 del centre BTT de Vic. Per una pista en bon estat ens dirigim a Vic Passem per l'església Sant Esteve de Munter (9.0 km). Mes endavant per l'església de Sant Vicenç de Malla (12.5 km). Aviat divisem Vic i després d'una estona d'haver travessat l'autovia per un pont ens dirigim al Parc de l'Horta de la Sínia (22.4 km) i comencem la tornada en direcció a Tona. Marxem de Vic per una pista que ens porta a un petit nucli anomenat barri d'Osona. La pista (camí Ral ) segueix direcció Tona apropant-se a la via del tren. Passem pel terme de Malla i de S Eugenia de Berga. Travessem la BV 5305 i entrem al barri de Mont Rodon de Taradell. Mes endavant passem per sota la via del tren i el camí ens apropa a Tona. No creuem l'autovia pel pont i seguim pel camí paral·lel a aquesta i accedim al polígon industrial. Travessem el polígon i remuntem fins la deixalleria creient que un camí del mapa ens permetria arribar a Balenyà. Retrocedim uns metres i continuem en lleugera pujada passant pel costat del Serrat de la Creu. Ara travessem la BV 5303 i als poc metres ens desviem a la dreta. Per un carrer del polígon arribem al costat de l'estació del tren. Seguim paral·lel a la via per creuar-la pel pas sense barrera que havíem passat al començament de la ruta. És hora de dinar i anem al Restaurant La Cooperativa proper a l'estació, amb un menú diari (14,5 euros) mereixedor de les tres BBB.
Després de dinar optem per anar a l'estació de Centelles perquè en aquesta els trens procedents de Puigcerdà s'aturen cosa que no fan a Balenyà. Tornem al pas a nivell sense barrera i continuem en lleugera baixada pel camí paral·lel a la via. Aviat passem pel costat de l'església de Sant Fruitós (38.8 km) i travessem Hostalets de Balenyà, sortint per la C 1413b i aviat ens desviem a l'esquerra baixant pel carrer de Jesús a l'entrada de Centelles. Seguim avançant per carrers fins que girem a la dreta per pujar un tram curt pel carrer dels Casals i arribem a l'estació a on hem de creuar les vies per un pas indicat per accedir a la nostra l'andana.