RUTA DEL CISTER (GR-175) dia 1: BELLTALL – MONTBLANC (IBP – 110)

Photo ofRUTA DEL CISTER (GR-175) dia 1: BELLTALL – MONTBLANC (IBP – 110) Photo ofRUTA DEL CISTER (GR-175) dia 1: BELLTALL – MONTBLANC (IBP – 110) Photo ofRUTA DEL CISTER (GR-175) dia 1: BELLTALL – MONTBLANC (IBP – 110)

September 29, 2014
September 2014

near Belltall, Catalunya (España)

LA RUTA

La ruta ressegueix la LA RUTA DEL CISTER , el GR-175, que enllaça els 3 monestirs més emblemàtics d’aquest ordre a Catalunya: El Reial Monestir de Santa Maria de Santes Creus, El Reial Monestir de Santa Maria de Poblet i el Monestir de Santa Maria de Vallbona de les Monges.
La ruta és ciclable gairebé al 100% (a la WEB ja hi ha els tracks amb les variants per a BTT ), encara que hi ha petits trams de la mateixa que són tècnicament difícils, són corriols/trialeres força desfetes, amb molta pedra solta i alguns trams empedrats, que obligaran a posar el peu a terra en alguna ocasió:
- baixant del Coll de Maldà, terreny en mal estat, amb molta pedra solta.
- arribant a Prenafeta des de el Coll de la Coloma
- arribant a Vallbona de les Monges (el 2024 arribem a Valalbona per una altra pista).
Hem preferit realitzar la ruta en 2 dies (tot i que és possible fer-la en 1 sol dia), ideal per a un cap de setmana, i així gaudir-la més, sense presses, i poder visitar amb calma els 3 monestirs aconsellable comprar la entrada conjunta als 3 monestirs), visita més que recomanable

RESUM DE LA ETAPA 1:

Sortim ben d’hora des de BELLTALL, on deixem els cotxes, i carreguem aigua a la font. Deixem la ruta oficial just abans d’arribar a FORÉS, evitant així una baixada complicada per una trialera amb molta pedra solta, continuant per la pista principal que baixa fins la carretera que du al poble. Ràpida baixada fins a ROCAFOT DE QUERAL, on cal aturar-se per admirar el Celler de la Societat Agrícola, una de les anomenades catedrals del vi, un dels més bells exponents dels cellers de Catalunya, obra de Cèsar Martinell, del 1918.
Passat el poble de MONTBRIÓ DE LA MARCA comença la dura pujada fins al Coll de Maldà (878 m), després de carenejar una mica, iniciem el descens, amb un primer tram força complicat per l’estat de la pista.
L’esmorzar, a EL PONT D’ARMENTERA, en un bar a la Plaça del Pou, i finalitzem la baixada al magnífic Monestir de Santes Creus, on ens fem les fotos de rigor.
De nou en ruta, primer tram de pujada i entre camps arribem al PLA DE SANTA MARIA, on gaudim d’un esplèndid dinar al Restaurant Ca La Lola, als afores del poble.
Des d’aquí, comença la pujada, sobretot passat el tranquil poble de FIGUEROLA DEL CAMP (font), fins al Coll de Coloma, a la Serra de Miramar.
La baixada, s’ha de realitzar amb cura, amb alguns trams complicats arribant a PRENAFETA (font). Fins a MONTBLANC, el camí serpenteja entre camps, i entrem a la magnífica ciutat emmurallada per el Portal de Sant Antoni. Dormim a la Fonda Bohèmia Riuot (http://fondariuot.com/).
Gaudim d’una tarda de relax passejant per el casc antic, i d’un deliciós sopar a la Fonda Castlà.

Un apunt: els primers kms del track corresponen al track del mes d’Agost del 2012, ja que el GPS va trigar força a calibrar-se.

RUTA DEL CISTER (GR-175) dia 2: MONTBLANC – BELLTALL

COLL de la COLOMA (762 m)

COLL de MALDÀ (878 m)

COLLADA (889 m)

PictographProvisioning Altitude 1,243 ft

DINAR (RESTAURANT CA LA LOLA)

PictographProvisioning Altitude 1,168 ft

SANTES CREUS (AIGUAMÚRCIA)

• Photo of Javisi
    Javisi May 2, 2015

Hola Dafont, aquest cap de setmana he fet aquesta ruta sencera de les dues etapes tal i com la presentes des de Belltall, es una gran ruta!! gràcies per compartir-la.

• Photo of dafont
    dafont May 24, 2015

espero que l'hagis gaudit tant com nosaltres. Gran ruta.