Ruta de 4 dies per la Cerdanya i l'Alt Urgell

August 3, 2009
August 2009

near Castellciutat, Catalunya (España)

Ruta de 4 dies per la Cerdanya i l'alt Urgell.
Sortida i arribada : Guils de Cerdanya.

Les dades aproximades de la ruta són :
207 kmts, 5.580 metres de desnivell positiu acumulat i un IBP de 343.

La ruta està pensada per fer en 4 etapes.

1 - De Guils de Cerdanya al refugi de Cap del Rec, amb 52 kmts, un desnivell acumulat positiu d'uns 2.044 metres i un IBP de 135.
2 - Del refugi de Cap del Rec a la Seu d'Urgell, amb 50 kmts, un desnivell acumulat positiu d'uns 877 metres (2.154 de negatius !!) i un IBP de 53.
Atenció, aquesta segona etapa enganya. el recorregut triat per nosaltres per baixa a la Seu no baixa tant com sembla. Si bé és cert que els metres de descens hi són, vam acabar força tocats. En una altra edició, vam baixar més pel dret i va ser realment un gaudi de descendre i descendre; així que, consulteu mapes i trieu rutes. Aquesta segona etapa que teniu en aquest track, presenta algun tram no ciclable.
3 - De la Seu d'Urgell a Bellver de Cerdanya, amb 52 kmts, un desnivell acumulat positiu d'uns 1.493 metres i un IBP de 87. Ens trobem amb un tram poc ciclable, amb uns pendents molt forts, després de Vilanova de Banat.
A Vilanova baixem de pet cap al riu, i en travessar-lo ens trobem amb aquest tram poc ciclable. Potser si esteu mooolt forts i sense alforges, pujareu més tram del que vam pujar nosaltres... o potser no.

4 - De Bellver de Cerdanya a Guils de Cerdanya, amb 52 kmts, un desnivell acumulat positiu d'uns 1.207 metres i un IBP de 77.

Per a la tercera etapa teníem previst un altre recorregut, més llarg i més dur, però les condicions meteorológiques i les indicacions de gent del país van obligar-nos a variar la ruta quan érem a Vilanova de Banat.

El nivell de duresa d'aquesta ruta està en funció dels dies disponibles per a fer tot el recorregut i de si aneu o no carregats amb alforges.

Quant a la dificultat tècnica, no hi ha gaires coses a destacar : tot el recorregut es fa per pista i camins excepte algun tram poc significatiu que es fa per corriol un xic trialer (abans d'arribar a les Bordes de Pudovern) i el tram poc ciclable sortint de Vilanova de Banat.