Ruta circular pel Parc del Garraf

2 hours
September 11, 2021
May 2021

near Sitges, Catalunya (España)

[CA]: Ruta circular pel Parc del Garraf.
Aquest itinerari circular de bicicleta de muntanya comença a l’estació de tren de Sitges i ens descobreix el Parc del Garraf, un espai d’interès natural protegit que destaca pel seu relleu càrstic i que està integrat dins de la Xarxa de Parc Naturals de la Diputació de Barcelona. Des de Sitges ens enfilem en direcció NE pels contraforts del massís del Garraf i passem pel collet de la Fita i el coll de la Guardieta. En aquesta zona ens orientem cap al NO i avancem cap a la Fassina, el mas Bargalló i arribem al petit nucli d’Olivella. Des d’aquest punt abordem el retorn a Sitges pel camí del pla dels Roures, Can Pere de la Plana, la riera de Jafre i el pla de les Torres. Entrem a Sitges des de Sant Pere de Ribes per la urbanització de Santa Bàrbara.

[ES]: Ruta circular por el Parque del Garraf.
Este itinerario circular de bicicleta de montaña comienza en la estación de tren de Sitges y nos descubre el Parque del Garraf, un espacio de interés natural protegido que destaca por su relieve cárstico y está integrado dentro de la Red de Parques Naturales de la Diputación de Barcelona. Desde Sitges subimos en dirección NE por los contrafuertes del macizo del Garraf y pasamos por el collado de la Fita y el collado de la Guardieta. En esta zona nos orientamos hacia el NO y avanzamos hacia la Fassina, la masía Bargalló y llegamos al pequeño núcleo de Olivella. Desde este punto abordamos el retorno a Sitges por el camino del Pla dels Roures, Can Pere de la Plana, el arroyo de Jafre y el Pla de les Torres. Entramos en Sitges desde Sant Pere de Ribes por la urbanización de Santa Bàrbara.

[EN]: Circular route through the Garraf Park.
This circular mountain bike itinerary starts at the Sitges train station and takes us to the Garraf Park, a protected area of natural interest that stands out for its karstic relief and it is integrated into the Natural Parks Network of the Diputació de Barcelona. From Sitges we head north-east up the buttresses of the Garraf massif and pass the Fita pas and the Guardieta pass. In this area we turn towards the NW and advance towards La Fassina, the Bargalló farmhouse and we reach the small village of Olivella. From this point we return to Sitges along the Pla dels Roures path, Can Pere de la Plana, the Jafre stream and Pla de les Torres. We enter Sitges from Sant Pere de Ribes through the Santa Bàrbara neighbourhood.

[FR] : Itinéraire circulaire dans le parc du Garraf.
Cet itinéraire circulaire en VTT commence à la gare de Sitges et nous fait découvrir le parc du Garraf, une zone protégée d'intérêt naturel qui se distingue par son relief karstique et est intégrée au réseau de parcs naturels du Conseil provincial de Barcelone. Depuis Sitges, nous montons en direction Nord-Est à travers les contreforts du massif du Garraf et passons par le col de la Fita et le col de la Guardieta. Dans cette zone, nous partons en direction du Nord-Ouest et nous nous dirigeons vers La Fassina, la ferme Bargalló et nous arrivons à la petite ville d'Olivella. Depuis ce point-là, nous entamons le retour à Sitges par le chemin du Pla dels Roures, Can Pere de la Plana, le ruisseau Jafre et Pla de les Torres. Nous entrons dans Sitges depuis Sant Pere de Ribes, par le quartier résidentiel de Santa Bàrbara.