Photo ofRuta 9 / BTT - CORRIOLS / Sant Martí de Maldà - El Vilet - Rocafort de Vallbona - Vallbona de les Monges - Maldà Photo ofRuta 9 / BTT - CORRIOLS / Sant Martí de Maldà - El Vilet - Rocafort de Vallbona - Vallbona de les Monges - Maldà Photo ofRuta 9 / BTT - CORRIOLS / Sant Martí de Maldà - El Vilet - Rocafort de Vallbona - Vallbona de les Monges - Maldà

Very difficult
September 7, 2021
September 2021

near Sant Martí de Maldà, Catalunya (España)

BTT Tàrrega amb la col·laboració de Turisme Urgell us proposen la ruta en modalitat BTT amb molts corriols i diversió: "Sant Martí de Maldà - El Vilet - Rocafort de Vallbona - Vallbona de les Monges - Maldà "

És un recorregut de 37 km amb 948 m de desnivell positiu acumulat i classificat com a molt difícil. Es tracta d'una ruta circular per seguir en el sentit de les agulles del rellotge.

El recorregut us permetrà conèixer les poblacions de Sant Martí de Maldà, el Vilet, Rocafort de Vallbona, Vallbona de les Monges i Maldà i també, un bon grapat de quilòmetres de diversió tot recorrent una xarxa de corriols que us faran gaudir i posar a prova la vostra tècnica a parts iguals! Tots els senders estan cuidats i són transitables, però si no disposeu d'una tècnica excepcional, haureu de baixar de la bici en més d'una ocasió.
Aquesta ruta també és molt exigent físicament, ja que és un constant pujar i baixar, i en alguna ocasió ens podem trobar amb unes rampes que ens faran gaudir d'uns desnivells realment considerables.
En general és una ruta fantàstica per explorar i gaudir d'aquesta comarca i els impressionants corriols de què disposa.

Seguiu llegint per a una descripció més acurada de la ruta!

Sortirem de la plaça Major de Sant Martí de Maldà i seguirem paral·lelament el riu Corb fins a arribar al Vilet. Seguirem fins a arribar a Rocafort de Vallbona on podrem admirar la peculiar forma de fortalesa que té aquesta població. Deixarem Rocafort de Vallbona per trobar el primer corriol del recorregut, el del Pla dels Rovellons, que ens portarà altre cop fins al Vilet. Farem un altre tram de camí per trobar el corriol del Bosc de les Cames. Aquest corriol pot semblar que està una mica amagat, però haurem de confiar en el traçat del track per trobar-lo.

Aquest corriol ens portarà al camí de Llorenç de Rocafort, on trobarem una rampa molt empinada i llarga que ens portarà fins a l'entrada al corriol de la Pineda del Molí a l'esquerra. Deixarem al darrere el corriol per seguir per una sèrie de camins que ens portarà fins a la partida del Balset, un autèntic museu de les construccions de pedra seca amb un seguit d'elements característics d'aquest art, declarat patrimoni immaterial de la humanitat per la UNESCO l'any 2019.

Seguirem fins a trobar el corriol de baixada que ens portarà fins a Vallbona de les Monges; aquest corriol és també un autèntic mirador d'aquesta històrica població. Deixarem Vallbona per iniciar un ascens fins al Coll de l'Olla, on trobarem un corriol de baixada que ens portarà fins al camí de les Borges Blanques, una pista asfaltada que ens farà guanyar desnivell amb una pujada considerable i constant.

Agafarem el sender GR 175 fins a trobar la Costa dels Garrots, un descens que passa pel davant del mirador de Vallbona de les Monges.

Seguirem cap a la Punta del Xifrer 557m, les Forques 501m i també passarem pel costat de les restes d'un Seat 600 que s'ha convertit en un autèntic "Photocall" entre tots els ciclistes i caminadors que passen pel seu davant. Agafarem un tram de baixada molt agradable combinant corriols i pista fins a arribar a Maldà.

A Maldà agafarem un camí que ens portarà fins a la Collada; allà agafarem un corriol molt divertit fins a Sant Martí de Maldà, punt de sortida i arribada de la ruta.

Tot un descobriment de recorregut, pensat per a les persones que busquen passar una estona activa, tècnica i divertida damunt la bicicleta tot descobrint el territori que visiten i que sense cap mena de dubte us recomanem des de Turisme Urgell.