Photo ofRuta 4 / BTT - TURÍSTICA /Tàrrega - Verdú - Ciutadilla - Santuari de la Bovera de Guimerà - Guimerà - El Talladell Photo ofRuta 4 / BTT - TURÍSTICA /Tàrrega - Verdú - Ciutadilla - Santuari de la Bovera de Guimerà - Guimerà - El Talladell Photo ofRuta 4 / BTT - TURÍSTICA /Tàrrega - Verdú - Ciutadilla - Santuari de la Bovera de Guimerà - Guimerà - El Talladell

August 3, 2021
January 2021

near Tàrrega, Catalunya (España)

BTT Tàrrega amb la col·laboració de Turisme Urgell us proposen la ruta en modalitat BTT amb caire turístic: "Tàrrega - Verdú - Ciutadilla – Santuari de la Bovera de Guimerà - Guimerà - El Talladell"

És un recorregut de 38 km amb 300 m de desnivell positiu acumulat i classificat com a moderat. Es tracta d’una ruta circular per seguir en el sentit contrari al de les agulles del rellotge.

El recorregut us permetrà conèixer les poblacions de Tàrrega, Verdú, Ciutadilla, el Santuari de la Bovera a Guimerà, Guimerà i el Talladell. També passareu pel damunt del canal Segarra Garrigues i descobrireu l'encisador i únic paisatge de l'Urgell sud amb unes incisions als seus bosquets tot gaudint d'uns corriols que us faran gaudir al 100%. Una ruta fantàstica per explorar aquesta comarca de la mà de la vostra bicicleta.

Començarem a la plaça Major de Tàrrega i el carrer Major fins arribar a la plaça de Sant Antoni; seguirem en direcció al riu d'Ondara pel carrer de Sant Agustí. Continuarem per una sèrie de carrers que ens portaran fins al camí de Verdú.

Continuarem per aquest camí, que és asfaltat, fins a trobar el canal Segarra - Garrigues. Seguirem fins a Verdú tot creuant el riu Cercavins. Farem una visita ràpida a Verdú tot passant per la plaça de l'Hospital, la plaça del Tercer Centenari, la plaça Major i el carrer de l'Arquebisbe Terès, que ens deixarà a fora de la vila.

Seguirem per damunt del camí de Verdú a Sant Martí de Maldà fins a trobar la creu de Gratapalles, on agafarem el camí a l'esquerra, passarem pel costat del bosc del Foquet i ens enfilarem fins al tossal del Negret. Poc després seguirem el camí de Verdú a Ciutadilla i ascendirem a aquesta localitat pel convent de Ciutadilla. També passarem pel costat del castell i farem un breu descens fins al riu Corb, on tornarem a fer un ascens pel camí de la Pedrera fins al santuari de la Mare de Déu de la Bovera, a Guimerà.

Deixarem el santuari enrere per seguir el camí que ens portarà fins a Guimerà, passarem pel davant de l'ajuntament per després endinsar-nos pels pintorescos carrers d'aquesta localitat. Acabarem aquesta incursió al castell de Guimerà, on destaca una torre de guaita del castell.

Seguirem per la costa de la Creu fins a arribar a la creu de terme de Guimerà, continuarem a la dreta pel camí de Bovers, el corriol de Vidielles i tot un entramat de camins i corriols que ens portaran fins a la vila closa de Mas de Bondia, a la Segarra.

Continuarem pel corriol dels Plans fins a arribar al camí de la Coma del Porcell, passarem per sota de l'aqüeducte del Porcell per arribar al Talladell. Seguirem la carretera que uneix el Talladell amb Tàrrega per arribar a destí.

Tot un descobriment de recorregut, pensat per a les persones que busquen passar una estona agradable damunt la bicicleta tot descobrint el territori que visiten i que sense cap mena de dubte us recomanem des de Turisme Urgell.