Ruta 2 / BTT - FAMILIAR / Castellserà, el Canal d'Urgell i Rocafinestres

Photo ofRuta 2 / BTT - FAMILIAR / Castellserà, el Canal d'Urgell i Rocafinestres Photo ofRuta 2 / BTT - FAMILIAR / Castellserà, el Canal d'Urgell i Rocafinestres Photo ofRuta 2 / BTT - FAMILIAR / Castellserà, el Canal d'Urgell i Rocafinestres

50 minutes
July 29, 2021
July 2021

near Castellserà, Catalunya (España)

BTT Serra d'Almenara amb la col·laboració de Turisme Urgell us proposen la ruta en modalitat BTT amb caire familiar: "Castellserà, el Canal d'Urgell i Rocafinestres"

És un recorregut de 13 km amb 320 m de desnivell positiu acumulat i classificat com a fàcil. Es tracta d’una ruta circular per seguir en el sentit contrari a les agulles del rellotge.

El recorregut us permetrà conèixer les poblacions de Castellserà i també descobrir un tram del canal principal d'Urgell i Rocafinestres, ja a la comarca de la Noguera i que us permetrà gaudir d'unes magnífiques vistes de les Planes, la serra de Bellmunt i tot el Prepirineu.

La sortida la trobarem a Castellserà, a la plaça del Sitjar, seguirem pel carrer del Portal Nou, cap al carrer Major i agafarem el camí dels Dipòsits. Passarem pel davant del Mas d'en Pere, el pantà del poble i seguirem fins trobar el canal principal de l'Urgell. Girarem a l'esquerra i passarem pel damunt del terraplè de Castellserà, una obra singular que va permetre al canal d'Urgell salvar els desnivells de la serra d'Almenara.

Passat el terraplè, trencarem a l'esquerra cap a la séquia primera del Canal d'Urgell, passant pel costat de Cal Monic, seguirem la séquia primera fins a trobar els salts de Castellserà. Aquests són uns salts d'aigua que s'utilitzen per donar força a l'aigua i poder així generar electricitat; hi passarem pel costat per un corriol de baixada, però sense dificultat tècnica.

Tot seguit iniciarem l'ascens al jaciment arqueològic de Rocafinestres pel camí de Castellserà a Butsènit d'Urgell. Rocafinestres és un mirador 360º al Prepirineu i també a la plana de Lleida, un lloc fantàstic per passar-hi una estona. Al costat de les roques que formen aquest mirador, també hi podem trobar una cabana de volta construïda amb la tècnica de la pedra seca. Recomanem la visita!

Seguirem el nostre recorregut, ara fent el descens pel camí de la serra fins arribar a la granja de cal Mingo; allà trencarem a l'esquerra per seguir el camí de Montgai, que ens portarà de tornada fins a Castellserà.

Tot un descobriment de recorregut, pensat per a les persones que busquen passar una estona agradable damunt la bicicleta amb la seva família o amics i que sense cap mena de dubte us recomanem des de Turisme Urgell.