Photo ofRuta 10 del Centre BTT del Pla de l'Estany (Banyoles, Martís, Serinyà, Usall, volta a l'Estany) Photo ofRuta 10 del Centre BTT del Pla de l'Estany (Banyoles, Martís, Serinyà, Usall, volta a l'Estany) Photo ofRuta 10 del Centre BTT del Pla de l'Estany (Banyoles, Martís, Serinyà, Usall, volta a l'Estany)

October 1, 2015
October 2015

•   5 2 Reviews

near Banyoles, Catalunya (España)

Aquesta ruta, que proposa el centre BTT del Pla de l'Estany amb el número 10, és molt interessant i apta per a tothom. Té dos sectors ben diferenciats, un de més llarg que és al pla de Martís, i un altre de més curt i més concorregut que és la volta a l'Estany de Banyoles. Com que és circular, es pot triar on es vol començar, aquí s'ha optat per començar davant del Pavelló Esportiu de Banyoles, on hi ha espai per aparcar.

Se surt en sentit antihorari per la vora de l'Estany, fins a la capçalera nord, on cal travessar la carretera C-150a i continuar cap al nucli de Lió, aquí hi ha una forta pujada, fins a la carretera GI-5121, que cal remuntar per un petit carril bici que hi ha al costat, per després entrar cap a unes cases i uns camps. Després, per un pas elevat es travessa la C-66 i s'arriba a la platja d'Espolla. A partir d'aquí cal seguir la riera que hi neix per una zona plena de camps i per una pista d'estat desigual.

S'arriba a Martís on hi ha un pont i una creu romànics molt interessants. Es travessa el pont i pel marge d'un camp s'arriba a una carretera i d'aquí es pot visitar el salt d'Espolla, sobretot si porta aigua. Es continua cap a Serinyà per carretera. A Serinyà cal seguir bé el track i les indicacions per dins el poble. Se surt també per una pista asfaltada fins que s'entra al bosc a mà dreta. De seguida se'n surt i es torna al pla ple de camps. Cal dirigir-se cap a un pas elevat de la C-66 i travessar-la cap a Usall.

Després de passar el pont, hi ha un mas impressionant a mà dreta i tot seguit es pot visitar l'església de Sant Cristòfor d'Usall, feta tota de travertí. Es continua entre camps, masos i cases, sempre per camí asfaltat fins a una baixada molt pronunciada. Aquí s'arriba al punt on havíem atravessat la C-150a, ho tornem a fer i ens dirigim cap a la dreta per completar la volta a l'Estany de Banyoles.

El camí per fer la volta està molt ben arreglat i indicat, es passa per l'església de Porqueres, pel costat sud de l'Estany, que té unes boniques vistes, i finalment per tots els espais de serveis turístics i oci que hi ha a la riba banyolinca de l'Estany.

Qualifico la ruta com a fàcil perquè és molt planera i fàcil de fer, a més està perfectament indicada, cosa que és d'agrair. L'IBP de la ruta és 18BYC.

PictographIntersection Altitude 598 ft

Santa Maria de Porqueres

• Photo of GTCaxo
    GTCaxo Nov 5, 2016

Ralicé la ruta con un remolque para bebés.
    Por algunas zonas le costó pasar por ser un más ancho que la bici, pero se pude finalizar sin problemas.
    Totalmente recomendable para hacerla en família.

• Photo of ebassegoda
    ebassegoda Nov 5, 2016

Gracies per la valoració i el comentari, GTCaxo. Celebro que us agradés!

• Photo of Felicianojunior
    Felicianojunior Oct 23, 2018

Us recomano! És pot fer fàcilment amb la familia, i les vistes es impressionant!

• Photo of ebassegoda
    ebassegoda Oct 23, 2018

Moltes gràcies pel comentari i la valoració, Felicianojunior.