Photo ofRuta 10 / BTT - CORRIOLS / Agramunt - Mafet - Donzell d'Urgell - La Canosa - Coscó Photo ofRuta 10 / BTT - CORRIOLS / Agramunt - Mafet - Donzell d'Urgell - La Canosa - Coscó Photo ofRuta 10 / BTT - CORRIOLS / Agramunt - Mafet - Donzell d'Urgell - La Canosa - Coscó

September 14, 2021
September 2021

near Agramunt, Catalunya (España)

El Club Ciclista Agramunt amb la col·laboració de Turisme Urgell us proposen la ruta en modalitat BTT amb corriols i molts indrets a descobrir: "Agramunt - Mafet - Donzell d'Urgell - La Canosa - Coscó".

És un recorregut de 54,2 km amb 797 m de desnivell positiu acumulat i classificat com a difícil. Es tracta d'una ruta circular per seguir en el sentit de les agulles del rellotge.

El recorregut us permetrà conèixer les poblacions d'Agramunt, Mafet i Donzell d'Urgell, així com la Canosa i Coscó a la comarca de la Noguera. I també un bon grapat de pistes i corriols que aportaran diversió i gaudi al fantàstic paisatge tan singular d'aquesta zona de l'Urgell.

Aquesta ruta és bastant exigent físicament, no tant pel desnivell que és bastant generós, però en cap moment posa a prova el ciclista amb pujades tècniques i difícils, sinó pel quilometratge total del recorregut. És una ruta fantàstica per explorar i gaudir de l'Urgell i la seva comarca veïna de la Noguera que ens oferiran en el seu conjunt una impressionant varietat de paisatges.

Seguiu llegint per a una descripció més acurada de la ruta!

Sortirem de l'aparcament que hi ha al centre d'Agramunt, seguirem pel costat del riu i trencarem a la dreta fins a arribar a la ronda dels Comptes d'Urgell; allà iniciarem un bonic trajecte, en algunes ocasions acompanyats pel Canal d'Urgell, que ens portarà fins a Mafet. Aquesta població ens deixarà parats amb la quantitat de palauets fortificats que hi trobarem.

Seguirem fins a trobar Donzell d'Urgell. Aquest singular poble ens regalarà un recorregut per l'interior dels seus carrers de vianants intactes que ens traslladaran a èpoques medievals. Després de la visita, seguirem fins al camí de la Gorga, ara un corriol fàcil de baixada que ens farà gaudir d'allò més damunt de la bicicleta.

Iniciarem un ascens per la carretera LV-3023 que ens portarà fins a un corriol de pujada tot passant pel costat de Cal Torrillo, una de les tantes fantàstiques cases pairals o masos que anirem trobant en aquesta ruta. Seguirem una xarxa de camins força peculiars i amb cert pendent fins a arribar a la C-14. Seguirem aquesta carretera durant pocs metres fins a trobar la serra de Montclar on podrem gaudir d'unes magnífiques vistes al Prepirineu.

El recorregut ens portarà altre cop fins a pocs metres de Donzell d'Urgell i ens farà girar a l'esquerra per descobrir nous camins i corriols com el que trobarem al camí dels Masos. Seguirem per passar pel costat del mas de la Canosa, situat al capdamunt d'un turó amb unes magnífiques vistes de tot l'Urgell i la Noguera. El recorregut seguirà per un bosc d'alzines amb uns corriols de pujada molt assequibles, arribarem al Coscó, un poble també de la comarca de la Noguera.

Deixarem el Coscó per seguir el recorregut fins a la Serrallonga, ja a la comarca de l'Urgell, i farem un corriol divertit fins a un camí que ens atansarà altre cop a Agramunt. Abans d'arribar al punt de sortida, el recorregut ens farà visitar el parc del Convent.

Tot un descobriment de recorregut, pensat per a les persones que busquen passar una estona activa, tècnica i divertida damunt la bicicleta tot descobrint el territori que visiten i que sense cap mena de dubte us recomanem des de Turisme Urgell.