Rupit, Tavertet, Sau, Mondois

November 9, 2014
November 2014

near Pruit, Catalunya (España)

Des de la Devesa anem per pista i corriol fins a Rupit, entrem al poble pel carrer de dalt de tot; anem a baix i remuntem fins a la casa del Perer també per pista i corriol, creuem la pista asfaltada i agafem una pista molt vella convertida en camí que puja al grau del Perer però no arribem pas a dalt, ens desviem a l'esquerra per corriol fins a sortit als prats de pastura de sobre Rajols, els creuem i agafem pista i després corriol fins a Tavertet.

Anem a buscar el camí del Sot de Balà, primer pista atrotinada, després corriol i novament pista bona; passem per sota el Morro de l'Abella (impressionant cinglera estreta que sobresurt de la resta), també veiem el Salt de Tirabous (sense aigua); i finalment arriben al pantà de Sau.

Fem una llarga parada per menjar una mica, arrenquem de nou i per asfalt anem fins a sota la presa, i agafem una pista vella i una mica atrotinada però ciclable que va pujant fins a la casa de l'Aulet aquí millora la pista i decidim pujar fins a Mondois on hi ha unes vistes impressionants de tota la cinglera des de Tavertet fins al Far. Reculem una mica i ens dirigim fins al pla de Fàbregues per baixar a sobre el salt de Sallent i d'aquí remuntat pel costat de la riera de Garvet fins a la Devesa.

Ruta 95 % ciclable per corriols i pistes i un parell de trams d'asfalt molt curts.

Hi ha dos punt on s'ha d'anar a peu:

1- Al remuntar el grau del Perer tenim uns 15 min. a peu, després és suavitza tot hi ser pujada podrem anar bastant estona sobre la bici fins a sortit als prats.

2- Al Sot de Balà trobem dos trams molt drets on hi ha molta pedra, es recomanable fer-los a peu, encara que al ser baixada en teoria es ciclable però amb un risc molt alt de caiguda si aneu a sobre la bici.

Temps efectiu: 5h. 10' la resta parades.