Rocallaura-Senan-Solivella-Belltall-Rocallaura

Photo ofRocallaura-Senan-Solivella-Belltall-Rocallaura Photo ofRocallaura-Senan-Solivella-Belltall-Rocallaura Photo ofRocallaura-Senan-Solivella-Belltall-Rocallaura

September 6, 2012
July 2012

•   5 2 Reviews

near Rocallaura, Catalunya (España)

Viewed 1934 times, downloaded 65 times

Una preciosa ruta per la Serra del Tallat. Sortida de la plaça Nova de Rocallaura. Baixem cap al fondo del Maldanell en direcció a cal Pau, d'on tenim una magnífica vista de Rocallaura. Pujem per un PR en molt forta pujada cap Els Plans i en despré en direcció al restaurat Santuari del Tallat, per on passa el GR-175 de la Ruta del Cister. Anem per la carena de la serra amb magnífiques vistes, passant per sota del Tossal Gros, punt culminant de la serra. Collets de Montblanquet i Els Omells fins arribar al poblet de Senan, on no ens podem perdre una visita pel poble. Baixem un tros de carretera per agafar una pista que ens porta entre ametllers, oliveres i vinya fins a Blancafort, passant pel Mas d'en Xup, mas molt important en la seva època i de obligada parada. A Blancafort podem visitar la seva plaça porticada i fer un traguet d'aigua en una font preciosa. Ara ja de pujada, deixem la carretera on està el cementiri i agafem la pista que ens durà a Solivella, poblet tant bonic com tots els altres. Aquí a la sortida conemcem a pujar per l'antic camí de Rocallaura fins a la rotonda de la Mare de Déu o Cap del Coll. Seguim pujant per la nova pista dels molins del parc eòlic de la serra del tallat. Arribem a Belltall, poble famós pels seus alls i devant del restaurant de cal Feliuet agafem la pista que passant per la llera de la Riera del Maldanell i la Font Vella ens porta altre cop a Rocallaura. Una sortida fantàstica.

Camí de Rocallaura

806 m

• Photo of Adolfdescalzifarrere
    Adolfdescalzifarrere Apr 15, 2019

Ruta preciosa, la vam fer aquest abril 2019, nivell moderat-fàcil, 80% pistes i un 20% carretera. Mol aconsellable, alternant paissatge, història mediaval, història de la guerra civil, pobles bonics, i una visita al parc eòlic impressionant. > 800 m de desnivell positiu i uns 42 km, una matinal perfecta.

• Photo of lluisma
    lluisma Apr 17, 2019

Gràcies pel comentari !!!

• Guilladel64 Apr 9, 2023

Una excursió preciosa. Només hi ha un punt no ciclable, abans de la rotonda de la Mare de Déu una mica pesat de fer. La resta esplèndid en tots els sentits