RNC 1 --- PALLEROLS - RAMONEDA - COLL DE NARGÓ - ORGANYÀ

Photo ofRNC 1 --- PALLEROLS - RAMONEDA - COLL DE NARGÓ - ORGANYÀ Photo ofRNC 1 --- PALLEROLS - RAMONEDA - COLL DE NARGÓ - ORGANYÀ Photo ofRNC 1 --- PALLEROLS - RAMONEDA - COLL DE NARGÓ - ORGANYÀ

April 5, 2017
April 2017

near Peramola, Catalunya (España)

Sortim des de Pallerols. Els primers 7 km són transitables i transcorrem per paratge molt bonic i frondós. De seguit, arriben rampes amb força pendent (13-19%) i amb pedra grossa i roques. Per evitar aquestes pendents creiem que hi hauria alternatives, com baixar fins al fons de la vall (evitant d’agafar el trencall de la dreta que vàrem agafar nosaltres).
En un dels punts elevats, després d’una llarga, tècnica i feixuga pujada, hem de creuar un camp de tòfones cercat i electrificat. Un cop creuat i a l’esquerra d’aquest, sortejant una tanca de 2 metres i escaig i un fil de corrent. Arribem a Ramoneda i tornem a agafar una pista de pujada que poc a poc es va complicant i empinant més. Comencem a veure el poble de Gavarra. És una pujada llarga, però sobretot incomoda i exigent tècnicament, i en alguns trams quasi bé és obligatori posar peu a terra. Val a dir que és una pista però no per a BT. És més per caminar o anar a cavall.
Arribats al desviament de Coll de Nargó / Masies o cases de l’Aubenç optem per la segona (amunt a la dreta) on en 500m fem mitja volta donada la impossibilitat de pedalar degut al fort pendent i al terreny impracticable. Si volguéssim arribar al Aubenç hauríem de pujar a peu durant gairebé 3 km. No paga la pena.
Agafem direcció Coll de Nargó i empalmem amb la pista que surt de la carretera que va a Gavarra. Agafem aquest pista en direcció Coll de Nargó i no la deixem fins arribar a aquesta. Baixant ens creuem amb pistes que tenen pinta de pujar fins dalt del Aubenç.