RIPOLLÈS-Campdevànol-Montgrony-(corriols)

Photo ofRIPOLLÈS-Campdevànol-Montgrony-(corriols) Photo ofRIPOLLÈS-Campdevànol-Montgrony-(corriols) Photo ofRIPOLLÈS-Campdevànol-Montgrony-(corriols)

July 18, 2017
July 2017

near Campdevànol, Catalunya (España)

Ruta circular per la comarca del Ripollès resseguint la serra de Montgrony i la vall del riu Merdàs des de Campdevànol.

Recorregut en sentit antihorari:
-Inici: Parking residència d'avis de Campdevànol, a la carretera Gi-401, sortint en direcció Gombrèn.
-Pujada per barri residencial de Vista Alegre, agafant pista que ressegueix la Vall del riu Freser,.Envistes a Campdevànol i les Colònies de Molinou i Pernau. Suau però constant pujada enmig de bosc, amb bona ombra, fins al coll de la Batalla. Poc més amunt desviació fins a l'ermita romànica de St Pere d'Aüira, enfilada en un promontori rocós.
-Rependre la pista, ara més pedregosa i costeruda, fins a pla de Pruners (1325 m).
Bones vistes a banda i banda de la vall amb l'ermita a primer terme.
-Corriol per mig de bosc que acaba despenjat-se per la baga, i amb la bici a coll, ens deixa a la collada de Grats.
-planejar per pistes de desbosc molt netes fins a les envistes de Pardinella.
-la pista torna a enfilar-se fins als plans de Monegals. Sorprèn la Font de la Bauma, vora el camí, molt ben conservada, amb zona de picnic dins la bauma. Omplir ampolles obligatori.
-Passats els plans, un corriol que cal fer a peu, puja fins al coll Roig.
-Pista ampla amb fort pendent baixa per Planelles fins a la pista de Gombrèn a Montgrony.
-Vorejar la cinglera i pujar al Santuari. Visita obligada (si no hi heu estat mai), amb l'hostatgeria i l'ermita enganxada a la roca de la cinglera. Pujades les escales que salven el precipici, i al pla de dalt la formidable església romànica de St Pere de Montgrony.
Zona d'escalada molt freqüentada.
-Baixada per corriol amb molts trams amb la bici a coll, fins al coll de Pardinella.
-Pista entre feixes de pastura baixa fins a la casa i enllaç amb pista principal.
-Baixada ràpida vora la riera de Grats fins a la carretera Gi-401 entre Campdevànol i Gombrèn.
-Seguir per camí Ral vora el riu Merdàs passant per zones de picnic i càmpings molt masificats, i l'ermita romànica restaurada de St Llorenç de Campdevànol.
- Arribada al punt de sortida per sota la carretera.

Ruta amb paisatge espectacular i feréstec, on rarament trobareu ningú, amb pujades força exigents i constants (1280 m acumulat) i corriols impossibles. Romànic del Ripollès per gaudir i fotografiar en estat pur.